My first paycheck!

Japp.

En riktig check.

Ett eget bankkonto.

Stort.

Jag kommer ihåg vilken lycka och stolthet jag kände när jag fick min första riktiga lön, på mitt första riktiga jobb. Dessutom fick jag återstående sommarjobbslön samtidigt. Jag kände mig jätterik och allt slit hade lett någonstans.

Nu är jag sådär löjligt glad igen. För det är ett kvitto. Ett kvitto på att jag klarar mig, kan stå på egna ben och vara självständig.

Min självständighet är viktig för mig. Och en känsla av att jag kan klara mig vad som än händer.

Vi tog beslutet att flytta hit gemensamt och vi visste båda att vi skulle leva på en lön och att det inte är ”makens pengar”.

Men ändå. Det är något speciellt med ”egna” pengar.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till My first paycheck!

  1. Lotta skriver:

    Underbart!! Jag vet känslan.
    Stort.

    Grattis!!! 🙂

  2. Boel i Sydney skriver:

    Underbart! 🙂 Kan tanka mig att det kanns jattebra 🙂

  3. Fourmum Anette skriver:

    Känner igen känslan och det är en skön känsla, en känsla av frihet 😉 Kram!!

  4. Annika skriver:

    Nämen!! VAD kul att du börjat jobba. Grattis Christina! Vad är det för jobb?
    Kramar!!

  5. Anna skriver:

    Hurra för dig!!! Oslagbar känsla, så är det bara! Väntar ngn roadtrip i helgen?
    Här har helgen börjat. Vi ska grilla lax ikväll och sitta ute och bara njuta av den oslagbara sommarvärme vi har just nu.
    Trevlig helg fina du!
    Stor kram Anna

  6. Hurra och GRATTIS!!! Det är du verkligen värd.

  7. Gabriella skriver:

    Härligt 😉 Visst är det specillet med egna pengar 😉 Kram!

  8. Tack fina ni för alla peppande kommentarer!

  9. Desiree skriver:

    Härligt! Det är allt något visst med att ändå tjäna sina egna pengar, en speciell sorts stolthet som du verkligen ska känna.
    Kram!

Kommentera

