Att gå på Elvisbröllop

Andledningen till att vi åkte till Vegas för…. hur länge sedan var det nu? Snart en månad sen?

Hur som helst, anledningen och höjdpunkten på vistelsen var ett Elvisbröllop. Herregud vad jag skrattade. Helt makalöst sanslöst.

Limon utanför Elviskapellet:

I Vegas försitter man inte en chans att skilja dig från dina pengar. På vad spelar inte så stor roll men försvinner gör dom, även om man inte spelar. Man kan t.ex. köpa en Elvisperuk, glasögon och T-shirt.

Stilig make som enligt en bröllopsgäst tydligen såg ut som en knarklangare från Miami med den hatten.

Själva vigselakten handlade i sanningens namn mest om Elvis och hans poser. Han missade inte en chans att göra en pose och han var helt makalös på att snappa upp när en kamera var riktad mot honom. På något sätt utförde han också en vigselakt full av meningar från olika Elvissånger. Vid det här laget låg jag nästan dubbelvikt av skratt.

Efter själva vigselakten skulle vi alla upp på podiet och dansa med Elvis och sjunga med i ”Viva Las Vegas”. Det här är en av mina favoritbilder. En något suddig make rockar loss i bakgrunden och Elvis, jag han poserar som vanligt. Ja ni ser ju. Har inte en bild då ha inte tittar rakt in i kameran 🙂

Vi fick äran att bevittna vigselbeviset, maken och jag.

Här är Elvis vigselbevis:

Yours truly fick till en riktigt snygg pose i limon också. Classy indeed.

Middagen hölls på restaurang CanalettoThe Venetian. Ett helt galet stort hotell med tillhörande shoppingcenter, uppbyggt som Venedig. Man tappar uppfattning om tid och rum när man går där inne och taket är målat som en himmel och ibland kan man få för sig att man går ute. Det är galet kitschigt och jag vet inte vad en italienare säger om det hela men om inte annat är det fascinerande.

Det var fullkomligt oundvikligt att få med en grupp med poserande turister på sina bilder.  Inte bara Elvis som gillar att posera.

Venedigs kanaler med gondoler:

Här kan man strosa genom Venedigs gränder…..

Utsikten från restaurangen över ”uteserveringarna” på Piazzo San Marco.

Middagen var helt fantastiskt mumsig och Elvisbröllopet är ett minne att le åt resten av livet, helt klart. Inte likt något annat jag upplevt.

Och även om jag föredrar att strosa runt i det riktiga Venedig kan jag inte låta bli att fascineras över dessa otroligt stora hotellkomplex. Crazy cat helt enkelt…….

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Att gå på Elvisbröllop

  1. Lotta skriver:

    Only in America!!!
    🙂

    Ett Disneyland för vuxna. Min väninna kom just hem därifrån och har åkt i en gondol 🙂 BIG är ordet!

    Härligt att få vara med om detta. Har inga vänner som valt Elvisvigsel tyvärr 😉

    Bilderna är fab – gillar makens hatt riktigt bra!

    Kram!

  2. Christina skriver:

    Only in America….. skulle jag tro! Men så roligt!!! Skulle vara kul att få uppleva ett Elvis bröllop en gång… men känns det ”på riktigt”?? Jag har faktiskt bott på the Venetian en gång, det var som att landa i Disneyworld för vuxna som sagt ovan, overkligt men fascinerande! Och jag ler när jag ser dina fina bilder, vi hade ju också så roligt när vi var där!!!
    Ha det gott, kramar
    Christina i PA

  3. Desiree skriver:

    Så himla coolt och häftigt att få vara med om ett äkta Elvis bröllop. Kan tänka mig att det är en upplevelse ni aldrig kommer att glömma och något som alla vill höra er berätta om. Hi hi diggar The Marriage Certificate med Elvis bilden.
    Kram!

  4. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Vilket galet ställe Vegas verkar vara. Man liksom undrar, varför försöka skapa ett Venedig fjärran från Venedig?!!! Ni är jätte fina i era Vegasmunderingar. Mannens hatt är ju alldeles underbar!
    Önskar dig en fin fredag imorgon och en riktigt skön helg!
    Stor kram Anna

  5. Ping: Las Vegas by night | My life in Silicon Valley

  6. Ping: Nyårskrönika – del 2 | My life in Silicon Valley

Kommentera

