Att komma in i rutinerna, slicka såren och sånt där

Andra arbetsveckan avklarad.

Det är skönt att ha rutiner igen. Det började i ärlighetens namn bli svårt att motivera sig att plugga mer på egen hand. Och jobbannonserna jag började läsa kändes oövervinnerliga. Alla söker någon slags supermänniska.

Så vilken tajming att jag fick den här chansen. Även om det bara är några månader så är det otroligt lärorikt och skönt med rutiner. Komma igång med träningen igen.

Appropå träning så vaknade jag tidigt idag, hade ingen ursäkt att inte gå på bootcampen 7.30. Släpade med maken också under protest. Så nu slickar vi våra sår och tävlar i vem som har mest träningsvärk och vem det är mest synd om. Maken vinner såklart. Det gör han alltid😉 (Ni vet, det är likadant med förkylningar).

Igår var vi på stumfilm, Way Down East från 1920 på Stanford Theatre. Jag var lite tveksam men blev helt hänförd. Vilken historia! Vilken dramatik! Och vilken fantastisk man som spelade på orgeln genom hela filmen, nästan tre timmar och vände varje notblad med stor frenesi.

Idag har vi, förutom tävlat i vem som har mest träningsvärk, mest lökat runt i hemmatrakterna. Det har varit något så ovanligt som en molnig dag (!). Vi är så vana vid den klarblåa himlen att det hela kändes mycket konstigt och förvirrande. Så vi käkade brunch länge, tvättade bilen, har städat, fikat och läst böcker.

Jag har visst gått in i ”work mode” istället för ”blog mode”, kameran har vilat hemma så ni får hålla till godo med några suddiga mobilbilder. Det blir nog en liten road trip imorgon och då ska kameran med!

Nu byter Stanford Theatre film till en av mina favoriter, Breakfast at Tiffany’s.

I Amerikat behöver man inte tvätta och vaxa bilen själv…..

Fiiiiiiiiika

Ha en fortsatt fin helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Att komma in i rutinerna, slicka såren och sånt där

  1. desiree skriver:

    Jag kan tänka mig att man uppskattar det där med rutiner om man haft en längre period då man inte behövt ha samma strukturerade rutiner som innan. Jättekul att du fick chansen till detta jobb och förhoppningsvis kan det leda till annat roligt.
    Hi hi hoppas ni båda snart blir av med träningvärken. På sätt och vis är det ändå lite skönt att ha träningsvärk för då vet man med sig att man träningen behövts och man har kört effektivt.
    Kram!

  2. Anna skriver:

    Hej där!
    Jösses vad duktiga ni är som ger er på den typen av träning! Jag såg ngt inslag på tv:n och blev alldeles matt! Men vill man hålla/eller komma i form lär det vara suveränt! Såg en duktig och vältränad Lisa ta silver för Sverige igår i triathlon. Där kan man snacka om fysik! Imponerande!
    Här är vi utom alla vardagsrutiner just nu men imorgon är mannens semester slut så då får iaf han försöka hitta rutinerna igen. Sonen och jag flyger upp till en kompis i Stockholm för några !mamma-barn” dagar. Ska bli kul!

    Grå himmel här också idag, men det är förstås vanligare än hos er i sunny California! Ska bli roligt att höra vad ni hittar på för roadtrip i helgen!

    Må så gott Christina!
    Kramar Anna

  3. Lotta skriver:

    Jag undrade först om ni stått där med svampen och en hink och tvättat bilen😉

    Rutiner är bra! Förstår att det är skönt att vara igång🙂

    Gillar er teater och Breakfast at Tiffany’s är en av mina all time favorites med! Såg nyligen Barefoot in the park med Jane Fonda och Robert Redford – söt!

    Visst kommer man av sig lite när det är molningt😉

    Ha en fin söndag! Kram

  4. bortabrabloggen skriver:

    Skönt att jobbrutinerna börjar ta form! Kram

  5. Boel i Sydney skriver:

    Skont med rutiner, kan tanka mig att motivationen sviktar efter att ha pluggat sjalv ett tag. Kram!

  6. annagranstrom skriver:

    Rutiner är rätt skönt. Känner samma sak nu. Jobbar dock sista veckan innan 3v semester och sedan… Mammaledighet. Känns så märkligt. Rutiner kommer det nog bli lite hipp som happ med…

Kommentera

