Att ta en kaffe i Calistoga

Ikväll tar vi oss en titt på Calistoga. Vi besökte staden på vår vintripp för några veckor sedan efter vi hade tittat på de förstenade träden. Calistoga är känt för sina SPA, varma källor och lerbad. Jag var sugen på att SPA:a mig lite men det var över 40 grader ute så kleta in mig i lera och simma runt i varma källor lockade inte riktigt. Men i höst kanske….

Hur som helst tog vi en kaffe och kollade runt lite, häng med:

Perfekt! Den här affären måste jag gå in i 😉

Kan bara hålla med:

En kul idé var att de gjort om gamla tågvagnar och en perrong till ett litet ”shopping center”.

Och kaffet då undrar ni kanske. Det satt som en smäck och så fortsatte vi vår färd….

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Att ta en kaffe i Calistoga

  1. Lotta skriver:

    Underbara CA!!! Så mycket fint ni har omkring er. Och solen skiner från en blå himmel 🙂
    Visst vänjer man sig snabbt vid det. Jag går här och tycker det är trist att det varit molnigt i två dagar 😉

    Kram!

  2. Anna skriver:

    Så mkt fint det finns att se hos er Christina! Värme och varma källor och spa låter inte så lockande. Kul att ni stannade till ändå och kikade på staden!
    Här har vi nyss kommit hem från mysigt dygn i Danmark.
    Jag plöjer deckare ikväll!
    Sköt om dig!
    Kramar Anna

  3. bortabrabloggen skriver:

    Minns att jag också varit där, men det var ju ett tag sen, så detaljerna minns jag inte riktigt. =) Tack för dina fina ord hos mig, vad glad jag blev!

  4. desiree skriver:

    Vilken mysig lite mini road trip. Kul att få se mer av det vackra CA. Älskar just små detaljer som du fotat. Hi hi gillade skylten med att coffe is not a drug it´s a vitamin.
    Kraaaam!

Kommentera

