En eftermiddag i San Francisco

Jag har saknat San Francisco. Vi bor så nära. Ändå har vi inte varit uppe där på ett bra tag. Och Lottas blogg får mig att längta efter New York. Inte rättvist mot SF.

Så idag drog vi upp för att äta brunch. Yelp tyckte att Chestnut St i Cow Hollow var en ypperlig gata att äta brunch på.

Att köra bil i SF kan vara lite småstressigt. Inte bara för att det är mycket bilar, cyklister och folk. Utan också för att det lutar så förbaskat för att uttrycka det milt. Vi var glada över att göra ett så kallat ”California stop” vid varje stoppskylt. Det betyder att man inte stannar helt. För det känns allt lite svettigt att komma igång igen….. Skönt med en bil med automatlåda också, jag skulle inte vilja stå på kopplingen i dessa backar 😉

Vart tog vägen, vägen?

Ah, där är den.

Vi hamnade på The Grove. Glad make som ska få mat:

Vill du ha kul shopping, schysst ”people watching” och härliga uteserveringar, ta dig till Chestnut St.

Mätta och belåtna beslutade vi oss för att ta oss ut till Fort Point. Vid parkeringen såg jag en sån fin bild 🙂

Jag var så nöjd med att jag tagit med mig en varmare tröja också, för här blåste det rejält. Bara det att den fanns inte i bilen….

Som tur var fanns det en värmestuga 😉

Ju längre ut vi knatade, desto molnigare och kallare blev det…. och så kom det ett lastfartyg.

Det blåste bra inne på fortet, men min lycka var total när jag fick se en fyr såklart! Dessutom en fyr under Golden Gate bron, inte alla fyrar som har en sådan fin plats.

Inne på museet:

Fin utsikt åt alla håll från toppen. Det blåste dock friskt, en man blåste omkull till och med.

Här står jag under Golden Gate bron och hör det rytmiska dunkandet av bilar som kör över skarvarna i asfalten.

Vi pustade ut på stranden vi Crissy Field en stund sedan och kollade in barnen och hundarna som lekte i vattenbrynet.

Sedan åkte vi till SFMOMA och kollade på Cindy Sherman-utställningen.

Tack San Francisco. Jag har saknat dig. Vi ses snart igen.

Och tack kära ni för att ni läser!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till En eftermiddag i San Francisco

  1. Anna skriver:

    Ciao bella!
    Härliga foton från San Francisco! Inte helt lättkört vad det låter som!
    Den där bron är bra vacker! Kul att du lyckades hitta en fyr också! Här är det gråmulet denna morgon men förhoppningsvis ska det lätta om några timmar. En liten strandtur hade varit mysigt!
    Ha en bra dag!
    Stor kram Anna

  2. Desiree skriver:

    Chestnut street är jättemysigt. Gillade den gatan mycket. Det är inte alls långt från där min kompis Anna bor. Hon bor nere på Beach Street och därifrån var det inte alls långt ner till Golden Gate där ni också var och fotade. Tycker det blir så vackert och effektfullt med dimman som rullar in i bukten. Har också varit och fikat på Warming Hut som de har där. Jättemysigt.
    Kul med en tur in stan. Hur långt tid tar det för er att köra in till SF city? Håller med dig om att det är krångligt att köra inne i SF. Jag antar att man vänjer sig men det är mycket med alla spårvagnar,gående, cyklister ect.
    Kram!

    • Det borde vara du som ger mig SF tips 🙂 Visst är det mysigt på Chestnut St, jag föll direkt för den gatan 🙂
      Det tar ca 40 min, beroende på trafik såklart. Bil är att undvika egentligen, parkering är också en mardröm…
      Kram!

  3. Lotta skriver:

    Ah, denna stad som jag drömmer om. SF! Vad är väl NY mot denna guldklimp
    😉

    Hade möte med en av våra partners, som bor i SF. Ville följa med honom tillbaka 🙂

    Ljuvliga bilder och vad ni hann med
    på en dag!! Impad. Vi har bara ätit paj och grönsaker känns det som 😉

    Kram!!

    • Ha ah, båda har sin charm på sitt sätt 🙂
      Du skulle krupit ner i resväskan 😉
      Ja du, vi kan när vi vill. Tog ett tag innan vi kom iväg dock så det blev inte så många timmar ändå.
      Äta paj och grönsaker låter som en bra sysselsättning på en söndag 🙂
      Kram!

  4. Fourmum skriver:

    Underbara bilder!! Hemma igen efter vår Piteå semester 🙂 Kram!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Jag älskar SF. Förutom Melbourne så är SF den finaste staden jag bott i. Saknar så när jag ser dina bilder, men tack för att du delar med dig! Hur går ditt nya jobb förresten? Kram

  6. Jag saknar också San Francisco!! och jag saknar dig! Kram.

Kommentera

