Tiburon genom min kameralins

OK, jag fuskar lite med första bilden. Den är från San Anselmo, men jag har redan bloggat om San Anselmo för mer än ett år sedan. Det är ett fint litet samhälle vi gärna återkommer till med jämna mellanrum. Rolig shopping för mig ( i alla fall fönstershopping, hittade inte en klänning under 100 dollar denna gång :-)) och roligt för maken eftersom det finns en kameraaffär som har massa gamla kameror.

Vår favoritrestaurang heter L’appart Resto, rekommenderas varmt!

Så nu blir det Tiburon då. Sunny California heter det ju och det stämmer på de flesta håll större delen av året. Dock kan kusten vara knepig och särskilt runt San Francisco där dimman kan ligga tät och temperaturen inte kryper mycket över 15 grader. Kan vara bra att känna till att det är dimmigast på sommaren när man planerar en semester.

Det ser väldigt effektfullt ut när dimman kommer krypande över bergen, som att de täcks av bomull eller sockervadd.

I Tiburon trängs husen på sluttningarna. Vi såg en annons om ett hus till salu just här för det fina priset av 5 250 000 dollar. Som hittat, eller hur? Då ingick egen brygga och båtlift.

Jag skulle gärna bo i ett av de mindre husen som står på pålar över vattnet, är inte så kräsen….

Vi gick ner och spanade i yachtklubbens marina:

Ni som hängt med ett tag vet ju att jag gillar fyrar. Mycket.

Har också en liten hang up på brandbilar (och brandmän, säg inget till maken😉 ).

Kolla in vilken snygg logga dom har!

Just det, jag gillar skyltar också:

Och Clam Showder, den måste provas överallt. Denna var överraskande tunn i konsistensen men god!

Så började solen bli låg och det var dags att styra bilen hem igen.

Fast då hittade vi en butik där maken kunde köpa en Hawaiiskjorta. Vi ska på bröllop i Vegas i helgen och klädkoden för killarna är Hawaiiskjorta. Vi valde den med diskretast mönster….. dom är ingen favorit hos mig.

Och jag hittade de snyggaste glajjorna ever!

Efter den distraktionen gick vi mot bilen:

Nej, inte den bilen, I wish…..

Och dimman hade helt bäddat in San Francisco. Staden ligger där bakom båten, jag lovar.

Resan hem blev en dimmig historia. Men lika glada var vi för det. Jag känner mig som världens rikaste som har detta vackra så nära.

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Tiburon genom min kameralins

  1. Boel i Sydney skriver:

    Alskar brillorna, och den dar clam chowdern ser riktigt mumsig ut!

  2. Lotta skriver:

    Ni är för sköna! Jag gillar också skyltar, clam showder och brandbilar är inte så dumt det heller😉

    Vackert, vackert. Vilken miljö! Fint att det ingår brygga för $5.2M😉

    Schyssta brillor! Gillar🙂

    Kram!!

  3. Anna skriver:

    Underbart kära du! Vilken lycka att få resa med dig till dessa mysiga små orter, slingriga vägar, vingårdar, suveräna restauranger och allt annat som ingår i din och mannens USA-tillvaro!
    En kollega som har en son som studerar på collage på västkusten hade bokat en resa dit till hösten. Jag blev inte lite avis!!!
    Önskar dig en toppen tisdag imorgon!
    Stor kram Anna

  4. Anna skriver:

    Ps. solglasögonen var svårslagna:-)

  5. bortabrabloggen skriver:

    Coolaste brillorna ever! och resten av bilderna var härliga de med!Kram

  6. Desiree skriver:

    Fina bilder. Minns som sagt att vi passerade Tiburon. Såg väldigt vackert och charmigt ut där det låg på sluttningen ner mot vattnet precis utanför SF. Gillar de där coola solglasögonen du hittade. Hi hi riktigt roliga. Jag tycker ändå att dimman som ofta finns över SF sommartid är rätt häftig. En hel del dimma också då vi var där i april. Minns ljudet av mistlurarna. Håller med dig om att skyltar är roliga att fota.
    Kram!

    • Tack!
      Ja det är vackert, både Tiburon och Sausalito som ligger närmare SF och har mycket mer turister. Tiburon var väldigt lugnt i jämförelse, men så var det söndag em också förstås.
      Ja solglasögonen var en hit😉
      Dimman är häftig men kall🙂 Lite tråkigt om man drömt om att köra över Golden Gate och så ser man knappt något framför sig. Ser ofta turister som fotar rakt in i dimman. Men så är jag en soljunkie också.
      Kram!

  7. dominic skriver:

    Snygga glasögon! köpte du dom? ^^

  8. CC skriver:

    Hej!
    Kikar in här ibland, men nu var det länge sedan (och har nog aldrig kommenterat innan.)
    När jag hittade inlägget om Tiburon blev jag alldeles ”till mig”. Har varit där några gånger, då en vän till familjen bor i Belvedere. Hon bor precis vid vattnet, med utsikt över Sausalito och Golden Gate. Med tidvattnet som kommer in under hennes soldeck. Önskar jag hade haft hennes hus! Love it!
    Ark Row i Tiburon, med de gamla husbåtarna som drogs upp på land och blev till butiker/cafeer. Coolt.
    Och att ta färjan från Tiburon till SF, snabbt smidigt och så läckert att närma sig stan via båt.
    Se GG dyka upp i dimman och väckas av mistluren på de stora fartygen.
    Nä, måste nog åka tillbaka snart😉
    Tack för jag fick en ”återresa”!

    • Hej!
      Vad kul att du kikar in här ibland! Alltid roligt att höra från en läsare som aldrig kommenterat!
      Vad underbart fint din vän bor, jag önskar också att jag hade hennes hus😉
      Ja du får komma tillbaka snart, du blir jag sugen på Tiburon igen efter dina fina beskrivningar!
      Ha det gott och kika gärna in igen!

Kommentera

