Francis Ford Coppola Winery

Då fortsätter jag vår reseberättelse. Vi firade bröllopsdagen med en middag där (om än en månad för sent) och så slängde vi väl in makens födelsedag också i firandet (då satt han på ett plan) och så ett allmänt livet-är-skönt-firande när vi ändå var igång.

Så vi tar väl några bilder till därifrån, eller hur?

En tjusig port:

Jag lekte modell i min nya solfjäderskjol. Älskar den, och att den var på 70% rea gör inte saken sämre. Den har också vissa Marilyn Monroe tendenser när det blåser har jag märkt mer än en gång. Man ska inte ha på sig trosorna som ligger längst ned i lådan och bara kommer fram när man har tvättid….

Det finns även en pool där man kan hänga, hyra sig en ”cabin” och ligga lojt och sippa vin hela dagen lång. Nu låg poolen spegelblank, allt stoj hade lagt sig och en ensam badvakt gick och rättade till solstolarna så de stod i fina rader till morgondagens gäster. Och doften av lavendel låg som en fin slöja över hela poolområdet.

Innan vi satte oss till bords gick vi runt på lite upptäcktsfärd och kollade på den röda bilen ni såg i ett föregående inlägg och annan rekvisita från hans olika filmer.

Vin fanns det också gott om:

Av någon anledning så tog jag inga bilder på maten. Ibland får man låta bloggerskan vila och bara njuta av det som står framför nosen. Det blev en riktigt minnesvärd kväll med kanonservice och den får fem flaskor av fem möjliga av mig i betyg!

Nu måste jag sova, ska nämligen iväg på något spännande imorgon som ni får hålla tummarna för😉

Kram!

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Francis Ford Coppola Winery

  1. Boel i Sydney skriver:

    Fina bilder, och supersnygg outfit du har pa dig!

  2. desiree skriver:

    Ser otroligt härligt och inbjudande ut. Jag älskar också din kjol. Superfin! Helt rätt att ibland bunta ihop lite olika saker man ska fira och sedan slå på stort. Låter spännande med morgondagen. Håller tummarna för dig.
    Kram!

  3. Lotta skriver:

    Helt fantastiskt! Du passar in där…spot on med din snygga kjol! Hej snygging🙂

    Vad fint du fotat. Klart man ska vila från fotograferingen och bara vara också😉

    Lycka till!! Håller såklart alla tummar🙂

  4. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Fredagshälsning från Skåneland! Supersnygg kjol och den klär dig verkligen! Vilken miljö och jag kan inte undgå att notera den blå himlen som ofta verkar visa sig Californien!
    Jag håller alla tänkbara tummar för dig imorgon!!!
    Jag har hyrt Nicecville till kvällen. Så länge sedan mannen och jag såg en film. Nu så!
    Sköt mig dig!
    Kramar Anna

    • Hej Anna!
      Tack tack!
      Ja den blå himlen är en ständig kompanjon (om man inte åker upp till SF nu för då är dimman ofta en säker kompanjon, i alla fall på morgonen🙂 )
      Vad härligt med en film! Och tack för tummarna!
      Stor kram!

  5. Ping: Nyårskrönika – del 2 | My life in Silicon Valley

Kommentera

