Att kicka igång en roadtrip

…. och prova nya kameran för första gången.

I torsdags drog vi då på en ny liten roadtrip. Jag var ganska mör efter den långa flygresan men det är perfekt att dra ut på äventyr direkt, då känner man inte riktigt hur trött man är.

Vi har varit i trakterna runt Dry Creek Valley förra året, vi förälskade oss i området med sina pittoreska vingårdar, slingrande vägar och vinrankor så långt ögat når. Mer lokalt och personligt än Napa. Förra gången bodde i i Healdsburg, nu i Geyserville. Förra årets tripp kan ni läsa om här och här.

Men innan vi kom dit så stannade vi och åt lunch i Sausalito. Det visade sig bli en dyr lunch eftersom vi glömde betala parkeringsavgiften och fick böter samt fick tjära på våra shorts när vi fikade på bryggan. Men det visste vi ju inte då….😉

Såhär glad blir maken när han får åka på roadtrip:

Fika på bryggan=tjärfläckar på ljusa shortsen…

Nästan framme i Geyserville hittade vi en lada. Dumma ledningar överallt som ska förstöra bilder.

Vi käkade den mest gudomliga pizzan på Diavola förra gången vi var i Geyserville så vi bestämde oss för att äta där på kvällen. På promenaden dit hittade vi en antikvitetsaffär. Mina nya pärla har många ”art filter” som man kan leka med, detta är pinhole:

Och Diorama:

När jag tagit den här bilden kom det fram en man och sa att han aldrig trott han skulle få uppleva den dagen när någon tog en bild på den affären. Lustigt det där, vad jag kan tycka är lite exotiskt nästan, med den gamla Chevan och allt, är för honom så hemma och inget speciellt alls🙂

Dukat på Diavolas innergård:

Förrätten bestod av charkuterier och ostar som de gjorde själva:

Jag glömde fota varmrätten och gick direkt på Tiramisun:

En skön start på en roadtrip helt enkelt. Imorgon fortsätter vi!

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Att kicka igång en roadtrip

  1. Lotta skriver:

    Love your road trips!!!

    Sån här tur tycker jag extra mycket om. Old americana, sköna miljöer.
    Maten ser underbart god ut🙂

    Kram!!

  2. desiree skriver:

    Din kamera tar verkligen otroligt fina bilder. Du har ett gott öga för bildkomposition vilket också gör att bilderna blir så vackra och njutningsbara. Jag älskar road trips och du verkar ju älska dem lika mycket som jag gör. Håller med Lotta om att maten ser otroligt god ut.
    Ha en fin fortsättning på er roadtrip imorgon.
    Kram!

  3. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Älskar att få följa med på dina roadtrips i ord och bild! Så vackert det är hos er och så otroligt mkt det finns att se och uppleva! Jag blir ressugen!!! Strax ska jag ut och klippa utblommade rosor på innergården men först lite Allsång från Skansen!
    Stor kram Anna

  4. bortabrabloggen skriver:

    Underbara bilder, som alltid! Kram

Kommentera

