Jag tankar må-bra-känslor

Om ni undrar varför det är lite tyst från mig.

Bloggen vilar lite. Kameran vilar i väskan.

Jag tankar upp med vännertid. En ynka liten långhelg för att träffa alla de jag tycker så mycket om.

Som jag saknar så mycket.

Mina vänner.

De bästa.

Och jag känner mig hög. Utan att överdriva. Och jag pratar säkert för mycket och mitt höga skratt skrämmer slag på en söt bebis och kanske någon annan också. Men det är bara för att jag är så glad. Och jag vill inte att de här dagarna ska ta slut.

Men samtidigt drömmer jag om när jag står där vid bagagebandet i San Francisco, ser maken komma emot mig och får den där kramen jag har saknat i en månad nu.

En helt vanlig dag i en utlandssvensks liv. Hjärtat delat i två delar.

Och så en bild från Skåne

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar, Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Jag tankar må-bra-känslor

  1. Emmy Petersson skriver:

    Åh vad jag känner igen mig. Njut och tanka upp! Kram

  2. Emmy Petersson skriver:

    Åh vad jag förstår dig. Njut och tanka upp! Kram

  3. desiree skriver:

    Jättefint skrivet och det stämmer så väl. Kan faktiskt sakna lite av detta ibland en gnutta. Njut av dina vänner och ha det riktigt bra.
    Kram!

  4. Lotta skriver:

    Å Christina. Så är det ju. Hjärtat i två delar. Hela tiden.

    Njut!

    Kram!!

  5. Fourmum skriver:

    Må-bra-tankar är bra att ha! Speciellt i Januari/Februari när det är -20 och mörkt… Kram!

  6. Fourmum skriver:

    Må-bra-känslor också 🙂

  7. Boel i Sydney skriver:

    Visst är det precis så ❤

  8. Love in LA skriver:

    Huvudsaken är att hjärtat är helt! 🙂 Att få ta del av två världar är en unik händelse i ens liv och man får ta tillvara på varje värdefull stund 🙂
    Hoppas att du har en härlig tid i Sverige! Kram

  9. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Så mysigt att hinna umgås med dina vänner här hemma! Förstår att du bubblar och njuter!
    Jag har en hel del av mina vänner 65 mil bort och med barn, hus och jobb blir inte besöken och träffarna alltför täta. Å andra sidan så desto mysigare när man väl ses!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

  10. Det är verkligen det som är charmen att vara utlandssvensk; att ha två eller flera hem. Vi är lyckligt lottade som trivs med vårt nya liv men samtidigt har ett annat hem att falla tillbaka till.

  11. Krönikören skriver:

    Tanka på du! Man ska vara rädd om sina vänner.

Kommentera

