Första sommardagen

… sedan jag kom hem.

Efter en kylslagen morgon fick vi njuta av en dag med klarblå himmel och temperaturer över 20 grader. Och inget regn.

Ja, det tog inte många minuter på svensk mark förrän jag började prata väder igen. Gå in på smhi.se och yr.no vareviga dag. Följa väderprognos är man skönt befriad från i Cali. Det blir sol och klarblå himmel större delen av året.

Vi svenskar är också mästare på att tävla i väder.

Jag fick 10 millimeter regn inatt. Jaha, jag fick minsann 12.

Vi hade -10 grader nu på morgonen. Jasså, bara -10, vi hade -15.

Och så vidare… Varför håller vi på så? Som om den som hade det kallast på natten vinner?

Avslutar kvällens inlägg med Kaspers (föräldrarnas något galna cocker spaniel) ”Ferdinandmoment”. Vi går på kvällspromenad ikväll. Till saken hör att när han ska baja backar han liksom upp i vägkanten och sätter ner ändalykten. Bara att den här gången backade han rakt upp i ett snår av taggbuskar. Det var en otroligt förvånad hund som liksom hoppade rakt upp i luften och flög ut på vägen. Det ansiktsuttrycket var obetalbart.  Kommer skratta gott åt det länge😀 Det är så mycket action man får uppleva i den småländska skogen……

Nu ska jag gå och be vädergudarna om fint midsommarväder!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Första sommardagen

  1. bortabrabloggen skriver:

    Åh vad skönt med lite sommar! Hoppas den kommer med stormsteg nu så ni får lite vettigt väder! Kram

  2. Lotta skriver:

    Svensk sommar😉

    Kan tänka mig Kaspers min! Oväntat säkert😉

    Hur är det med nyheterna där i småland? Några soffor på vift eller liknande?

    KRAM!!

  3. Annika skriver:

    Ja, den där lynniga svenska sommaren. TÄNK om det bara gick att LITA på den bättre.
    Det är nog klassiskt att lyssna på varenda väderleksrapport.
    Håller ALLA tummar för att det ska bli OK midsommarväder!!!
    Kramar!

  4. Desiree skriver:

    Ja det där med vädret är otroligt viktigt här eftersom man har kass väder större delen av året. Jag hade kunnat älska Sverige så mycket mer om det bara hade varit lite bättre klimat. Jag ber också vädergudarna om ok midsommarväder. Inte mera regn nu. Läste idag att regn rekordet från 1956 nu är spräckt av regnandet i juni 2012. Hur kunde de första svenskarna bosätta sig på dessa breddgrader undrar jag ibland över.
    Kram och glad midsommar på dig.

    • Jo så sant. Dessa få månade är såååå viktiga!
      Lite bättre klimat skulle vara önskvärt ja!
      Ja det är galet mycket regn, nu räcker det och så får vi en fin midsommar! Så det så!
      Kram och glad midsommar!

  5. Desiree skriver:

    Ha ha jag hade mer än gärna velat se Kaspers min då han backade upp i taggbuskara. Kanske kommer han sluta backa upp framöver och reka lite först🙂

  6. Krönikören skriver:

    Kan det vara så att vi pratar väder i brist på annat? Eller som en ”dörröppnare”? Om man bor där det alltid är fint väder finns ju liksom ingen anledning att prata om det😉

  7. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Kul att läsa ditt inlägg samt kommentarerna! Jag instämmer med Desiree ovan att det hade varit så mkt bättre här om klimatet varit lite varmare!! Ett Sverige med Californien klimat, Jojo, et hae varit ngt!! Jag förstår på ngt sätt varför vi är så väerfixerade för man kan liksom aldrig ta vädret för givet här. Det gör verkligen som det vill med oss!
    Vi satsar på en solig midsommar tycker jag!!!!
    Stor kram Anna

  8. Bosse skriver:

    Stackars Kasper, men visst är han väl fortfarande en Cavalier King Charles! Fina solstrålar!

Kommentera

