Lär känna bloggaren, del?

Har lite frågor från andra bloggare som ligger och väntar på svar, så river av några ikväll. Dessa kommer från Gabriella.

1. Bästa ögonblicket i ditt liv ?

Hmm, såhär i efterhand får man nog säga när M kom fram till mig på Exet (nattklubben hette så… inget kinky) den där kvällen i Göteborg. Men det visste jag ju inte då😉

2. Vilken är världens bästa låt enligt dig?

Oj…. jag kan inte välja. Men passar på att slå ett slag för Alter Bridge, fantastiskt band, de gör inga dåliga låtar.

3. Om du inte vore det du är nu, vad skulle en alternativ karriär vara?

Fotograf eller journalist.

4. Vad är din högsta önskan?

Få ha ett långt och lyckligt liv med maken.

5. Om du fick bo var som helst i världen, var skulle du vilja bo ?

Sverige på sommaren (fast jag klagar på vädret….🙂 ) och något varmt ställe på vintern, ja typ Kalifornien är inte så dumt😉 Fast kanske Italien, är närmare.

6. Vilken kändis skulle du helst vilja träffa?

Hum, hum, hum, Michele Obama kanske. Grym kvinna.

7. När var du riktigt arg sist ?

När jag skulle skruva ihop det där nedrans skostället från IKEA. Pinnarna flög åt alla håll. Ja det låter lätt att skruva ihop ett skoställ men den gången hade IKEA misslyckats med en pryl. Trodde inte det var möjligt…

8. Pinsammaste ögonblicket i ditt liv?

Jag vet faktiskt inte….

9.Vad är du mest nöjd med på din kropp ?

Hmm, finns ju alltid förbättringspotential, men säger mina långa ben då. Även om det är svårt att hitta byxor och klänningarna alltid blir kort-korta.

10. Finns det någon egenskap hos andra som du verkligen tycker illa om ?

Extrem självupptagenhet. Och folk som alltid måste hävda sig.

11. Om du inte vore dig själv, vem skulle du vilja vara istället ?

Oj. Visserligen verkar det finnas folk som verkar segla fram i livet och ha det gött hela tiden men de har nog sina demoner de med. Så jag är ganska nöjd i mig själv ändå😉

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Livet. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Lär känna bloggaren, del?

  1. Lotta skriver:

    Roligt att läsa mer om dig! Vi kan väl bo granne i Italien😉

    Kram!!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Kul läsning! Sv: Kul att du gillade mitt inlägg om vintern här borta. Folk här brukar skratta åt mig när jag säger att jag tycker att det är kallt och säga ”men i Sverige är det ju jättekallt om vintern”. Jovisst är det så, men Sverige har vettig värme inomhus. Och så har jag ju faktiskt valt att inte bo där… Well well… Kram

  3. desiree skriver:

    Kul att få lära känna dig lite mer. Jag hade också gärna velat prova på att bli antigen fotograf eller journalist. Precis som du vill jag helst bo i Sverige på sommaren och sedan på sydligare bredgrader övriga tidpunkter på året. Klimatet suger verkligen i Sverige när mörkret sänker sig.
    Läste om Guldgrävar staden ni besökt. Åh vad de är fulla av charm dessa små ställen. Vi åkte också upp längst med väg 49 (tog ett litet tag för mig innan jag kom på att det var därför guldgrävarna kallades för just 49:ers). Det var ju lite tidigt på säsongen vi var där så det var inte jättemycket som var öppet. Inga av gruvorna där man hade kunnat få en guidad tur. Men vi stannade i lilla söta Sonora som sagt. Hi hi och där försökte jag också smygfota några precis som du gjorde. Skyltarna älskade jag liksom du.
    Kram!

  4. Annika skriver:

    Trevligt med listor. DET är det alltid!
    Fotograf hade jag också kunnat tänka mig att vara, och även journalist..
    Hoppas att vädret därhemma BÄTTRAR sig snart. Jag har både Stockholmsvädret och vädret i Ljungby på min väderapp på ajfånen, men det ser verkligen INTE lovande ut framöver😦
    KRAM!!!

  5. Karin skriver:

    Nu så, äntligen svar! Jag har till slut fått internet (vilket också är en historia här i UK). Jösses så mycket byråkrati, banken var nog värst trots allt. Nu väntar jag snällt på mitt visa kort…senast fredag. Får väl se hur det blir😉 Hur är det med internet och telefonbolag osv i USA? Älskade ditt inlägg om att det minsann fortfarande kommer guldgrävare till USA men annan sorts guld idag. Skulle inte förvåna mig om vi hamnar i Silicon Valley en vacker dag vi också, pojkvännen har redan vart där en vända. Får fortsätta gå igenom din historia här på bloggen och se hur det är!

  6. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Kul att få ta del av dina svar! Journalist eller fotograf hade hamnat högt på min lista också. Frilansade i liten skala (med resartiklar) ett tag men jag var värdelös på att sälja och förhandla om pris men kul iaf att våga prova en dröm jag haft!!
    Här har du en långben till! Men det är rätt bra att ha, vägvinnande helt enkelt, utom när man flyger, då blir det trångt!!
    Här har vi en underbar sommarkväll, jag ska ut och vattna innergården nu!
    Kram Anna

    • Det är flera journalister och fotografer här bland de som kommenterar, kanske därför vi bloggar🙂
      Ja researtiklar vore väl kanon, du som kan hantera språket så väl och skriver så fängslande, det skulle passa dig perfekt!
      Ja jag håller med om att de är vägvinnande🙂 Men så sant, när man flyger är det inte så bra!
      Ja visst har det varit fantastiskt idag!
      Kram!

  7. Gabriella skriver:

    Ahh, du svarade!😉 Hade nästan glömt bort frågorna😉 Aldrig hört talas om Alter Bridge, måste kolla upp! Du verkar så himla supertrevlig, ödmjuk och romantisk!🙂

    det där med att IKEA inte kunde misslyckas med en pryl – det var ironi va ?😉
    Kram!

Kommentera

