Coloma – i hjärtat av guldruschen

Spinner vidare på guldtemat. Berättade här om hur vi besökte guldland i Kalifornien. Så nu blir det en bildbomb därifrån, närmare bestämt Coloma, där det en gång i tiden startade.

Så häng med. Först en nästan obligatorisk bild på dessa California Poppies.

Gamla postkontoret.

Äta paj kunde man också.

Min favoritbild: Älskar den gamla pinnstolarna.

Skyltar kan jag aldrig sluta fota:

Man kan alltid prova sin lycka:

En gammal guldgrävarstuga. Inredningen var minst sagt sparsmakad…

Lokala haket:

En gammal gruvvagn:

Gillar dessa broar stenhårt:

Mer skyltar….

Jag önskar att jag inte var så feg. Dessa herrar satt och diskuterade ditten och datten och de passade så bra in i miljön liksom. Hade velat ta en bättre bild men jag tror alltid att folk kommer bli arga om jag bara går fram och knäpper en bild eller frågar om de vill vara med…. Så jag knäppte en i smyg när jag låtsades fota något annat😉

Den här skönheten stod i vägkanten:

Ja det var Coloma det, Highway 49, glöm inte bort den om vill se ett lite annorlunda Kalifornien. Kan lätt kombineras med en tripp till Lake Tahoe.

Ha en kanonstart på veckan nu!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Coloma – i hjärtat av guldruschen

  1. Anna skriver:

    Vilket härligt inlägg Christina! Jag älskar dina roadtrips i Californien med omnejd! Vill bara dit!!!!
    Blev alldeles tokfrälst när jag läste Vagabond artikeln om Sonoma Valley igår. Det låter alldeles, alldeles underbart! Vore det lite närmare och färre timmars tidsomställning (för sonens skull), skulle jag fara dit redan i höst! Nu suger jag på karamellen och fortsätter att planera och drömma, för one day, då korsar vi Atlanten!!

    Önskar dig en toppen måndag imorgon!
    Stor kram Anna
    Ps. sådana pinnstolar ar vi i köket:-)

  2. veronika skriver:

    Bodde i narhetan av Coloma i manga ar innan jag flyttade ner hit till Silicon Valley. Hade hasten min bara 10 minuter fran Coloma i Cool. Kan sakna det mer genuina Amerika da jag bor har nere.

  3. Lotta skriver:

    Men alltså!!!!!!!

    Sånt här som jag älskar. Påminn mig om Highway 49 när jag virrar och inte vet vilken highway det var. Jag måste se det här, någon dag! Cali och jag gillar varandra, det vet jag😉 Vi har en love relationship, även om det är en på avstånd just nu.

    TACK finaste du för det här lyckoruset!!

    KRAM!

  4. bortabrabloggen skriver:

    Underbara bilder. Finns faktiskt en del den såna städer här i OZ också, de hade ju en rätt ordentlig guldrush här med, även om det inte skrevs några musikaler om dem =) Älskar också gamla skyltar, man får nästan känslan av hur det var då när man läser dem… Kram

  5. Annika skriver:

    ÅÅ mysigt inlägg med sååå fina bilder.
    Dit vill jag också åka, och ska åka endera dagen.
    Ja, CA har verkligen en rik historia då det kommer till guldrushen, och skimret har nog aldrig slocknat.
    Kram!

  6. veronika skriver:

    Christina, yepp jag har kvar hasten, sjalvklart!:) Har henne uppe bland kullarna vid Ed Levin Park/Milpitas. Jag kan garna ta ut dig en dag dit, om du vill. Jatte fin utsikt over Bayen daruppe.
    Hor av dig da du kommer tillbka fran Sverige , om du har lust att folja med upp till ranchen!

  7. Ping: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

Kommentera

