En blåklint

…. en sen sommarkväll i juni.

Jag hade glömt bort ljuset. De långa, ljusa kvällarna.

Vinden som smeker ängarna. En blåklint som vajar i vinden.

Ett rådjur höjer på huvudet men betar sedan vidare.

Himlen skiftar i blått och lila. Man vill inte sova, bara suga i sig av ljuset.

Det magiska.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Foto. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till En blåklint

  1. Lotta skriver:

    Blåklint! Den har jag glömt bort. Å, så fint.

    TACK för den smekningen

    Kram och ha det fortsatt njutningsfullt i vackra sommarsverige ❤

  2. Boel i Sydney skriver:

    Oh sa fint, langtar tills jag ocksa aker till Smaland pa onsdag:)

  3. Åh, vad vackert!! Det finns ingenting bättre än tystnaden, luften och magien i en svensk sommarnatt. Hoppas du har det bra. Ta vara på tiden! Kram!

  4. bortabrabloggen skriver:

    Underbart… Längtar till sverige så det svider i hjärtat… Men till jul så får jag komma hem en sväng. Får leva på det och dina vackra bilder! Kram

  5. Annika skriver:

    DET är verkligen suveränt unikt och underbart!
    OCH vackert skriver du.
    Jag gläder mig över att snart vara där du är.
    Kramar!

  6. Anna skriver:

    Sverige när det är som vackrast, inte sant?!
    Jag glädjs med dig att du får uppleva denna magiska tid på året här hemma!
    Fortsätt njuta min vän!
    Kram Anna

  7. Anna skriver:

    Glömde säga; fantastiskt foto du tagit Christina!

Kommentera

