Lifesaver

Min nya Kindle Touch. När man har en flygtid på 19 timmar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag kämpade länge emot. Emot en till gadget. Läste på paddan. Men det blänker så, särskilt utomhus. Och så gillar jag ju att hålla i en bok. Att vända blad. Men….

Nu förstår jag inte varför jag kämpade emot så länge 🙂 Köpte ett fiffigt fodral också med en liten läslampa så man behöver inte ens tända lyset när man vakna klockan 4 på morgonen av jetlag.

Jag kommer dock fortsätta köpa böcker i bokhandlar, jag vill inte att alla ska gå i putten. Jag älskar att gå i bokhandlar. Men man kan spara in plats på pocketböcker. Vi gav bort så mycket böcker innan vi flyttade för vi kunde lägga dyrt magasineringsutrymme bara på böcker. Och vi får inte rum med så många Billys i vår lägenhet i Amerikat.

Den räddade som sagt min flygtur hem. Satt ytterst på flyget till London med två inkontinenta pensionärer innanför mig som behövde springa på toa i ett. De var väldigt ursäktande men det hjälpte ju inte min sömn. Så jag började läsa The Hunger Games. Även efter att ha hört så många prisa dessa böcker så var jag ändå en aning skeptiskt (i ungefär 2 sidor eller så). Sen var jag också fast… Nu har jag plöjt igenom de två första böckerna och köpt den tredje på Amazon. Såg att recensionerna var sämre för den tredje så jag är lite orolig att jag kommer bli besviken på slutet. Men jag måste ju bara veta hur det går. Så klockan 4 inatt vet ni vad jag gör 🙂

Idag har det varit soligt och fint och jag gått på lång hundpromenad och läst på altanen. Sverigevistelsen har börjat bra, ett besök på västkusten först och nu är jag i småland.

Jag har redan fått äta så mycket svenskt som jag saknat och druckit svenskt kaffe så, nej det går ingen nöd på mig. Och så har jag fått förlora mig i en bok igen…..

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Lifesaver

  1. Fourmum skriver:

    Välkommen!! Skönt att höra att resan gick bra (nåja, hyfsat då?) Hoppas du kommer i fas snart. Såg du Venus passera solen imorse? Det var väl vid 4 tiden? Kram!

  2. Lotta skriver:

    Jag är också sugen på The Hunger Games…ska ta tag i det!! Coolt att du har en Kindle Touch 🙂

    Jag äter fortsatt svenskt. Idag blev det dammsugare på jobbet. Mina kollegorna tyckte de var jättestarka! Jag som inte ens reflekterar över det längre utan tycker att det bara är gott 😉

    Njut av Swiden!!

    Kram

  3. bortabrabloggen skriver:

    Jag har tänkt köpa en sån, vad kul att höra du gillar den. Och grattis efterskott på brällopsdagen, vilka härliga bilder! Kram

  4. Annika skriver:

    Jag har inge fallit dit än, men den dagen jag gör det blir det en NOOK, mkt för att Peter haren NOOK som han ÄLSKAR!
    Helt klart är det ju så att tusentals böcker får plats på en liten platta.
    Bra köp med din Kindle.
    Hungerspelen slukade jag på en månad.
    Tycker nog att alla tre böckerna var ungefär lika bra. De går in i varandra, avslutar du en måste du fortsätta. I trean är det dock väääldigt våldsamt.
    Jetlag SUGER!! HATAR den, men hemma har jag svårare att somna. OCH jag vill sova sent på morgonen.
    Inget kul alls.
    Som tur är går det ju över.
    KRAM!!!

  5. Har du läst ut dom nu? 🙂 Jag har precis börjat på Game of Thrones. Har stor tro på dom!

Kommentera

