Vernal och Nevada Fall, del 2

Då kör vi vidare då. Upp mot Nevada Fall.

Glad hikare ser målet, nu ska vi bara upp på toppen också. Nevada Fall faller 181 meter, ganska mäktigt.

Uppåt bar det. Man är ganska liten i Yosemite. Klippväggarna är imponerande.

På toppen! Här har ni sett bilder på mig förr, blickandes ut över dalen.

Sen fick jag lite dille på att fota ”kullen” som jag sedan fick veta hette Liberty Cap.

Tack för den här gången säger den här fint väder-hikaren!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vernal och Nevada Fall, del 2

  1. Anna skriver:

    Hej igen!
    Vilka foton, vilken natur! Där skulle jag bra gärna vandra!
    Mäktigt med vattenfallen! Jag älskar också vattenfall. Ljudet från dem inte minst!
    Må så gott!
    Kram Anna

  2. Gabriella skriver:

    Gud vad härligt, man vill bara sätta sig och kana ner från vattenfallet 😉

  3. Annika skriver:

    FY fasiken vilken vacker natur!! Snacka om dramatisk och storslagen.
    Era Bilder är underbart vackra. JAG vill åka DIT!!!!
    Kramar!!

  4. Krönikören skriver:

    Så mäktigt! Bara tanken på vad naturen kan åstadkomma är svindlande. Fina bilder!

Kommentera

