Vernal and Nevada falls, del 1

OK, håll i hatten nu. Här kommer bildbomben galore från hiken upp till Nevada falls. Vid närmare eftertanke blir det två inlägg.

Let’s go! Varning för överdos av vattenfallsbilder, jag gillar inte bara fyrar utan även vattenfall. När jag hikar vill jag gärna ha någon form av belöning, till exempel ett vattenfall att se fram emot.

Vi gick Mist Trail upp till Vernal Fall som har ett fall på 317 feet. Varför den heter Mist Trail var inte svårt att lista ut, det forsande vattnet skapade en dimma av fina vattendroppar och jag var lite orolig för kameran. Som tur var hade jag en fin gul poncho som vi köpt vid förra besöket då det började ösregna, så kunde gömma kameran under den och snabbt som ögat dra ut den och knäppa några bilder. Finfotografi på hög nivå, jorå…

Belöning 1:

Det blev många fina regnbågar:

Så fortsatte vi uppåt mot toppen av fallet. Nackdelen med denna tur är att det nog är den populäraste av alla så räkna inte med att vara ensam. ”Trafiken” tunnades ut efter toppen på Vernal Falls.

På toppen blev det mellis:

Mums säger Mikaela:

Hej och hå, bara gå på. Mot Nevada fall.

Här fick man inte åka rutschkana, även om det såg inbjudande ut.

Avslutar detta inlägg med en fin vildblomma.

Fortsättning följer imorgon!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vernal and Nevada falls, del 1

  1. Duktiga Tjejen skriver:

    Det är verkligen gudomligt vackert i Yosemite! Vi fick inte tag på boende när vi var där, sov i bilen strax utanför vid en flod, men det var helt okej 🙂 Ser fram emot resterande bilder. Jättefina hittills!

    Ps. Såg ni nån björn?

  2. Annika skriver:

    Vilka UN.DER.BA.RA bilder. Vilken PLATS!! O vad jag skulle vilja SE den ngn ggn. Dina bilder är maffiga, och ja, vem fascineras inte av vattenfall!! Fantastiskt!!
    OOO vad jag ser fram mot nästa bomb. BOMBA på. Härligt!!

  3. Love in LA skriver:

    WOW!:) Det ser underbart ut! Verkligen ett måste att lägga till på ”platser-att-besöka-listan”!

    Kram

  4. Anna skriver:

    Så vackert Christina! Jag längtar efter att vandra och efter friluftsliv när jag läser ditt inlägg, Blir inte så mkt av den varan just nu. Men när sonen blir äldre så! Ni verkar ha haft en härlig tur!
    Önskar dig en fin lördag kväll!
    Kram Anna

  5. Ping: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

Kommentera

