Hawaii- dag 3- del 2

Var ett tag sedan vi tittade till Hawaii nu, eller hur? I förra delen stannade vi i Laie Point.

Nu fortsätter färden. Det här är en motorväg i min smak. Precis vid strandkanten.

Grönt och berg på andra sidan.

Det mulnade på och regnade tidvis när vi åkte vidare mot Waikiki Beach. Vi stannade till vid The Valley of the Temples and kikade på The Byodo-In Temple:

Närmare Waikiki klarnade det upp igen och vi stannade till några gånger längs vägen:

Ser ni hur lavan en gång i tiden runnit ner från vulkanen, fårorna finns kvar.

Så kom vi då äntligen fram. Och första intrycket var väl inte odelat positivt. Efter den sköna, lugna tillvaron på North Shore kom vi nu till en storstad med mycket turister, fina hotell och lyxiga affärer överallt och jag längtade i ärlighetens namn tillbaka till lugnet och det småskaliga, genuina. Där alla tog sig tid och där allt inte bara var yta. Jag antar att ”the country girl” sitter ganska djup i mig ändå även om jag älskar många storstäder, särskilt kära NYC och San Francicso.

Surfbrädorna ihopsamlade för dagen på Waikiki Beach:

Solen gick ned bland molnen:

Och vi gick och tog en Mai Thai och åt fish tacos.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Hawaii- dag 3- del 2

  1. Annika skriver:

    Jag förstår det. Jag är nog också lite country girl. Jag gillar städer, men landet det drar också. Speciellt kusten.
    Dina Bilder är så fiiiina!! OCH de ger verkligen mersmak! jag vill åka till HI!
    Kram!

  2. Anna skriver:

    Härligt med ett till Hawaii inlägg! Surfbrädebilden är oslagbar!!
    Här har du en till country girl som också gillar lite citypuls mellan varven!
    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram Anna

  3. bortabrabloggen skriver:

    Åh vad härligt, jag tar och drömmer mig bort en stund jag med… Kram

Kommentera

