Keeping busy

….. som gräsänka.

Massa ärenden att göra, makens födelsedagspresent inhandlad. Han kommer sitt på ett flyg över pölen på sin födelsedag….

Var på Stanford idag igen och lyssnade på en paneldiskussion om hur sociala medier har ändrat nyhetsvärlden. Väldigt intressant, diskussionen böljade åt många håll. Tänk bara på hur vi nu konsumerar nyheter i våra telefoner och med appar och paddor. Vissa nyhetsorganisationer känner sig hotade av utvecklingen, men hur ska de kunna stoppa den?

Det är ju såhär vi konsumerar nyheter nuförtiden och ju fortare man anpassar sig, desto bättre säger jag. Hur ofta läser ni en papperstidning nu om ni jämför bara 5 år tillbaka? Och tänk vilken betydelse tex Twitter hade för ”the arab spring”. Hela världen är ett stort nätverk nu. Nyheter sprider sig på ett ögonblick och det är inte alltid nyhetsorganisationerna som kläcker nyheten först. Vi konsumenter är med och skapar och sprider och kommenterar.

Men jag gillar ju såklart fortfarande att hålla i mina glansiga magasin 😉 och skriva med penna och papper. Så 2009. Suck.

Stanford

Stanford igen

Stanford också

Skulle ha tagit några öl med europeiska meetup-gänget men en apoteksjakt gjorde att jag tappade sugen. Jag förstår ärligt talat inte det amerikanska systemet än. Läkaren måste skicka receptet till ett speciellt apotek. Men det här apoteket accepterade inte det min sjukförsäkring. Nähe? Så då måste receptet föras över till ett annat som gör det. Så jag har traskat min beskärda del idag. Och så kan jag fortfarande inte fatta varför de ska sälja allt annat utom medicin. Den gömmer dom längst in i affären som om de inte vill låtsas om att det är ett apotek. Men vill du ha kattsand, vin, toapapper, grattiskort, en grill, utemöbler, blommor, inga problem.

Nu ska jag skuta klaga, så illa är det ju egentligen inte men idag var det bara frustrerande. Det ju kanon att de har öppet i princip dygnet runt om man behöver kattsand eller en flarra vin vid 3-tiden på morgonen. Eller gud förbjude, hostmedicin som man hittar längst bort, längst in i hörnet 😉

Kram och god natt!

PS. Varför får man medicinen i genomskinliga, gula burkar här? Bara undrar….

 

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Keeping busy

  1. Annika skriver:

    Jag läser papperstidning varje morgon, vill INTE vara utan den. Jag föredrar att läsa alla tidningar på papper. Tycker inte alls det är samma känsla att sitta med dem på datorn eller på ajfånen. Ngn padda har jag inte. Jag vill inte läsa böcker via Kindle eller NOOK heller. jag vill hålla i en riktig bok.
    men visst, det är bara att inse att sociala medier håller på att ta över nyhetsflödet. Digga läget, I guess.
    HAHA, drugstores!! Om ett tag kommer du att tycka att de är vettiga. OCH SMARTA!! GILLAR att lämna in recept på Safeway, handla och sen hämta det. MEN om det är strul med försäkringsbolaget är det ju ingen höjdare, såklart.
    Kramar!!

    • Ja jag gillar också att hålla i en riktig bok och idag läste jag en papperstidning 🙂 Det är bara så lätt att ha en padda och en kindle med massa böcker i, istället för att bära med sig fler böcker 🙂
      Jag tror jag ska välja Safeway som mitt apotek, smart att handla medan man väntar!
      Kram!

  2. Lotta skriver:

    Ja, allt går att göra nästan överallt vilken tid som helst…känns det som ibland. Och i vissa lägen inte. Eller på fel ställe, med fel sjukförsäkring 😉

    Har också funderat på det där med burkarna!

    Kramar!!

Kommentera

