Segling i Santa Cruz

Igår var vi ute med Europeiska Meetup-gänget på en liten seglats i Santa Cruz.

Vädret började ju lite sådär, allt annat än soligt. Man vet aldrig i Santa Cruz, det kan vara dimma eller fantastiskt väder. En titt på väderprognosen gjorde att jag gav upp tanken på bikini och shorts 🙂 Men väl där hittade jag ju en fyr att fota och då är ju min dag gjord oavsett väder.

En ny nyans på himlen. Vad betyder det tro?

Vi käkade lunch och roade oss med Boccia och Beach Volley och hoppades att vädret skulle klarna upp.

Så blev det dags att stiga ombord.

Jajamän. Det klarnade upp. Hej då hamnen!

Och inte behövde vi jobba heller utan kunde bara lapa sol. När vi seglade ut ur hamnen hoppade delfiner framför båten och skapade lite ståhej. Dom var för snabba för mig denna gång, så ingen bilder.

Jag låg och spanade upp på seglet och tänkte att livet är bra.

När vi kom tillbaka till stranden var det betydligt mer lättklätt.

Vissa fortsatte till en dive bar, vi gick mot bilen för att åka hem och möta upp Mikaela och hennes man för lite Yosemite-planering. Fanns en del fint att titta på upp till bilen. Jag skulle gärna ha ett hus här.

Stackars maken gick upp 3.30 idag för att åka på jobbresa och jag kunde inte somna om på flera timmar. Så idag har varit en dag som jag inte riktigt fått någon rätsida på. Det är skönt att vara klar med sociala medier-programmet men det var en sådan urladdning i lördags att jag måste ladda om lite och tänk om jag skulle prova att läsa en skönlitterär bok istället för en marknadsföringsbok? Det är hur som helst lite tomt efter kursarna, vi fick en sådan bra sammanhållning på slutet och nu måste jag pröva mina vingar själv. Känns lite läskigt 🙂 Och så ska jag vara gräsänka i en och en halv vecka. Det känns ovant!

Nu ska jag fundera vidare på livet. Ha det gott!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Segling i Santa Cruz

  1. bortabrabloggen skriver:

    Härliga bilder. Vi var ofta i Santa Cruz på helgerna när jag bodde i SF. Du har en utmaning att hämta hos mig, kanske kan hålla dig sysselsatt när du är gräsänka =) Kram

  2. Duktiga Tjejen skriver:

    Vad härligt det ser ut! Jag var i Santa Cruz i somras. Och Yosemite med för den delen! Älskade Yosemite så himla mycket, helt otrolig natur. Fattar inte hur mycket vi hann med egentligen på vår roadtrip, minns inte ens allt… Men minnena kommer tillbaka när jag läser din blogg 🙂

  3. Annika skriver:

    OOOO Christina!! VILKA bilder du TAR!!!! Vilket fotoöga du HAR!! WOW, skitfina är de, och levande.
    Vilken DAG ni fick. UNDERBAR!!
    Ha det så gott nu när du är gräsänka.
    KRAMAR!!!

  4. Anna skriver:

    Hej där!
    Vilken härlig dag och vilka suveräna foton! Den där du kikar upp på seglet är svårslagen! Jag är lite avis på ert varma, sköna klimat. Det är sagolikt vackert hemma just nu men inga temperaturer att skryta med!!
    Spännande att fundera över livet och dess kringelkrokar och möjligheter!
    Nu skulle du allt bott i Skåne så hade jag bjudit över dig på middag. Kanske en fördrink i växthuset först:-)
    Stor kram Anna
    Ps. vad ska du läsa för bok?!

    • Tack!!!
      Ja det var en fin ”utsikt”. Bara ligga där och titta på seglet och den blå himlen.
      Det är skönt med värmen, det går inte att förneka men som sagt, det är så vackert hemma vid den här tiden.
      Din blogg får mig att vilja flytta till SKåne så kanske kan vi ta den där fördrinken i växthuset någon dag!
      Har inte bestämt bok än, var och läste lite av dina bokrecensioner igår 🙂
      Kram!

  5. Love in LA skriver:

    Fantastiska bilder, som alltid!:) Det ser jättefint och mysigt ut i Santa Cruz. Kul också att ni hittat en Europeisk-meetup grupp. Jag ska också försöka hitta någon som både jag & M kan vara med i 🙂

    Kram

  6. Lotta skriver:

    Life is good 🙂

    LIFE IS VERY GOOD 🙂

    Asså, vilken dag, vilka bilder, vilken skön stämning!

    Önskar jag var med

    Kram!

  7. Boel i Sydney skriver:

    Oh vad mysigt, och vilken harlig husvagn!

  8. Ping: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

Kommentera

