It’s something in the air

Jag som aldrig var allergisk hemma.

Men nu. Ett fasligt nysande och ögonen rinner. Precis allt blommar nu.

Och så värmebölja. 30 grader varmt och jag måste sitta inne och plugga. Tråk. Tur att vår uteplats är i skuggan.

Men jag får äta färska bär så mycket jag vill. Cali-Sverige 1-0. Mums.

Nu ska jag iväg och fira vår vän K som avslutade sin strålbehandling idag. Happy day! Hon bankade skiten ur cancern. Tack och lov!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till It’s something in the air

  1. Duktiga Tjejen skriver:

    Banka skiten ur cancer, hurra! Där får jag perspektiv igen. Må illa, spy och ha lite ångest i 9 månader, men sedan med belöning av ett barn? Vad fan klagar jag för? Jag borde skämmas.

    Ps. Är rätt glad för att det är mulet och 13grader här… Bävar för sommaren😉

    • Jo jag vet, jag skämdes ganska mycket när jag beklagade mig över min förkylning för henne, en förkylning liksom, inget mot cancer…. men samtidigt har vi ju alla våra egna verkligheter och måste få klaga ibland, bara det inte tar över totalt och att vi ibland får lite perspektiv på våra problem.

  2. Annika skriver:

    Du har en riktigt snygg dogwood på bild där, mitt älsklingsträd på våren här.
    Men, det har varit en astuff vår med alla allergier, som vi har nyst. Nu har det lugnat sig lite.
    Jag har hört att vi går en tuff, het sommar till mötes här, det samma gäller säkert er. Hetare ön vanligt ska det visst bli, orkar knappt tänka på det. Tur att man ska hem🙂
    Kramar!!

    • Tack!
      Det blåste så förbenat att det var svårt att få något skarpt😀
      Hmm, det visste jag inte… jag är glad att det inte är fuktig värme iaf… spenderade en sommar i Boston, den fuktiga värmen var förlamande…. puuh
      Kram!

  3. Annika skriver:

    OCH jag glömde; YAY!!! Heja K!!!

  4. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Hoppas allergin ger med sig eller att pollen avtar snarare! Värmbölja låter så exotiskt!! Och att allt blommar, ljuvligt!! Min mamma kom hem från Mallorca häromdagen, där blommade också det mesta just nu. Hon skickade bl.a en ljuvlig rospergolabild. Jag längtar också till rosorna slår ut på innergården hos oss. Kommer ni hem och njuter ngt av den svenska sommaren? Hur är det annars i er del av Kalifornien mitt i sommaren? Super varmt eller?
    Här bär det av till Stockholm imorgon em. Jag ska på en ministay till min syster med familj samt hälsa på en del gamla vänner. Kul, kul!

    Önskar dig en toppen dag och hoppas du får njuta lite av det fina vädret!
    Kram Anna

    • Ja det hoppas jag med!!
      Jag kommer hem en månad, det är värre för maken tyvärr….
      Det är ganska varmt här på sommaren ja, även om det räkans som norra Cali🙂 San Francisco däremot, där vet man aldrig, det kan vara 30 grader här i bay area och 15 och dimma där🙂
      Vad härligt att träffa syster och gamla vänner!! njut!
      Kram!

Kommentera

