Guldfeber

Hemma igen efter en tur till guldriket. Full av nya intryck och har lärt mig lite mer om Kaliforniens historia på köpet.

Utmanade mig själv lite fotomässigt också och fotade endast med ett 50 mm, fast objektiv. Är ju annars lite av en lat fotograf, är lättare att zooma än att röra på fötterna. Men kvalitén blir väldigt mycket bättre med det här fina objektivet.

Så, fler bilder kommer inom en snar framtid, dessa två stod ut lite när jag importerade in dom så jag delar med mig av dessa ikväll. California poppy fotade i Jackson och amerikansk flagga i Angels Camp.

Natti!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Guldfeber

  1. bortabrabloggen skriver:

    Vackra bilder som alltid! Kram

  2. Fourmum Anette skriver:

    Jättefina bilder!! Den med California Poppy skulle jag gärna ha inramad på väggen! Kram!

  3. Duktiga Tjejen skriver:

    Vi var i Angels Camp i somras, haha! Var på bröllop på Ironstones Vineyard (kusinen gifte sig) och det ligger precis där. Väldigt spännande område… Vi sov på nått motell och de var helt fixerade vid grodor i stan… *minnen*

  4. Annika skriver:

    YESS INDEED! Mitt 50 mm fasta objektiv är det bästa jag har!! Det blir så vackra bilder med det, och så bra skärpedjup. Jag använder det ganska ofta numera.
    Dina Bilder är underbart fina och skarpa!!
    Kram!

  5. Anna skriver:

    Härlig blå himmel och fina foton! Den amerikanska flaggan är verkligen bildskön! Kul med en historielektion! Hoppas du haft/har en strålande dag! Vi har haft lite sjukstuga här (sonen) men hoppas snart vara igång igen. Lite kallare ute ikväll. Sverige, I guess. Vädret svänger!!
    Stor kram Anna

  6. Jag tror jag ska köpa mig ett sånt stativ (den dagen då jag får jobb).

  7. Gabriella skriver:

    Fantastiska bilder🙂 Åhhhh Californien verkar så fantastiskt, vill oxå bo där😉

  8. Ping: Guldgrävare i Kalifornien | My life in Silicon Valley

Kommentera

