Att göra en blogg mer social

Så, nu har jag pillat lite med bloggen. Gjort det lättare att följa den om man gillar vad man läser genom att göra Bloglovin’-ikonen större och flytta upp den. Adderat en Facebook-plugin och gjort det lättare att dela inlägg på Facebook, Pinterest etc. Ja vad man nu skulle vilja.

För ett tag sedan fick jag frågan varför jag inte fanns på varken Facebook eller Twitter. Jag vet vid det här laget ganska mycket om hur man ska marknadsföra sig genom sociala medier eftersom jag studerar det men jag har varit urdålig på att göra det med min blogg. Varför? Rädsla och tidsbrist.

När jag började blogga var jag inte säker på om jag ville att någon annan än mina närmaste skulle hitta hit. Tänk om ni inte tyckte om mig där ute. Kom med elaka kommentarer eller bara inte gillade vad jag skrev och aldrig kom tillbaka.

Nu har jag bloggat över ett år, lärt känna bloggvärlden lite och hittat såna fantastiska kvinnor att följa som ger mig inspiration varje dag! Kanske kan jag också inspirera någon och då vore det ju dumt om det inte var lätt att hitta mig och följa mig. Så jag tar ett ”leap of faith” som dom brukar säga i Bachelorette. Jag satt upp en Facebook page för min blogg som ni kan gilla och jag hoppas att jag gjorde inställningarna rätt nu och detta inlägg automatiskt postas där🙂 Det är kanon för mig att lära mig hur jag sköter en Facebook page eftersom jag hoppas att jag en dag kommer sköta en för ett riktigt företag🙂

Jag önskar er alla som kikar in här en underbar helg! För oss blir det en road trip dit Robert i Kristina från Duvemåla grävde guld🙂 Ja man måste vårda sina småländska rötter😉

Jag filosoferar över livet på Hawaii

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Att göra en blogg mer social

  1. Lotta skriver:

    Gillar, massor och har nu genat Gillat på Facebook. You rock!

    Och så vill jag bara säga att jag vill också filosofera över mitt liv på Hawaii😉

  2. Boel i Sydney skriver:

    Jattebra ide, nu ska jag hitta dig pa FB och gilla:)

  3. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Så det är du som är hon från Dufvemåla:-) Mysigt med en helgutflykt!
    Jag har hoppat över Facebooktrenden, får se hur länge jag kan hålla mig ifrån det. Oldfashioned I know!! Tidsbesparing tror jag. Underbar bild på dig från Hawaii!
    Vi ska iväg till en mysig handelsträdgård här idag som dessutom har en fin upptäckarlekpark i trä.
    Önskar er en toppen helg!
    Kram Anna

  4. Fanny skriver:

    Kul med lite nya grepp! På tal om sociala medier så måste jag rekommendera Instagram (om du inte redan har det men jag har inte hittat dig). Jag har verkligen fastnat för det och det borde ju passa dig som tar så fina bilder!😉

  5. Jagger skriver:

    Tack för titten och kul att du hittat till min nya blogg… Risken med bloggbyte är ju att man tappar läsare. Jag är lite i valet o kvalet om bloggandets vara eller icke-vara för tillfället. Bloggers nya utseende sporrar inte heller direkt… (admin-delen).
    Vilka härliga bilder du har, som vanligt.🙂 Så kul att följa dessa svenska bloggar om amerikat, för att på så vis samla info om vad jag vill göra med vår amerika-resa.🙂 Den ligger några år in i framtiden så jag hinner samla på min intryck ett tag ännu.🙂

Kommentera

