Hawaii- dag 2- del 1

Ja då fortsätter jag min reseskildring/mitt bildbombande. Missade ni del 1 kan ni läsa här.

Eftersom foto har seglat upp som ett stort intresse hos mig och jag verkligen vill skildra Hawaii och få er att åka dit så vill jag ju såklart dela med mig av så många bilder som möjligt. Dessutom verkar ni vilja se många vilket gör mig glad 😀 Men för att ni inte ska somna delar jag upp dag 2 i två delar.

Så vi vaknade upp till en vacker morgon och vår värd Cab lagade en smaskig frukost med ingredienser från sin trädgård och gav oss värsta hälsodrinken. Tuppen som gol hade väckt oss väldigt tidigt, vi somnade om men som hämnd åt vi nog upp några av hans avkommor som omeletten var gjord på…. Jädrar vad bra vi mådde efter hans frukostar, rena raketbränslet. Eftersom han brinner för det lokalproducerade tipsade han oss om en Farmers’ Market i grannbyn Waialua. Sagt och gjort, vi åkte dit.

Själva marknaden hölls på ett gammalt sockerbruk. En vacker skylt välkomnade oss till Waialua.

Marknaden:

Det gamla vad-det-nu-är för-något (kan inget om sockerbruk) var nu en tvålfabrik:

Två ankor vaktade ingången:

Det var skyltat ordentligt:

Snapshots av rader av tvålar och så Shave Ice i handelsboden:

Ja, jag har fått dille på skyltar, jag fullkomligt älskar dom. Maken tycker jag snöar in på något nytt för varje resa 🙂

Glad bloggerska bland fina skyltar:

Jag är svag för det lite slitna, nedgångna och rostiga. Det var så vackert här i allt det industriella, så vackra komplementfärger till den blå himlen. Hittade en vägg och en trappa som jag blev kär i.

Små affärer låg utspridda över området:

Det här är en typisk bild för landsbygden på Oahu, vackra gröna berg, palmer, blommande träd och den röda jorden:

I nästa del blir det lite mer klassiska Hawaiivyer med turkost hav och klarblå himlar. Hoppas ni hänger med!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Resor och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Hawaii- dag 2- del 1

  1. Gud vad vackert det är! Måste nog ta oss en tur till North Shore nästa gång. Ser framemot fortsättningen på denna följetong 🙂 KRAM!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Såna härliga bilder! Klart vi hänger med:) kram

  3. Annika skriver:

    SÅÅÅÅÅ jättefina Bilder. En bildbomb som tigger om MER och ger total mersmak!
    ja, skyltar gillar jag också!
    Ser fram emot nästa del.
    Aaahh!!
    Kram!

  4. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Underbart, alldeles underbart! Vilken härlig resa ni varit på! Vilket resmål! Jag skulle åkt med familjen till Hawaii för många år sedan, resan var redan bokad. Då gick min pappa och hittade en gammal gård från 1700-talet så det blev flytt dit istället för Hawaii. Inget jag ångrar dock! Det blev några härliga år i gammal miljö med hus som knakade etc och vacker parkträdgård.
    Men ngn gång ska jag ta mig till Hawaii!!
    Frukosten låter som en hit!
    Nu ska jag läsa de sista sidorna i min nuvarande bok. Befinner mig tack vare den mentalt i Paris!! Fast hemma har det varit 19 grader och sol idag. Underbart!

    Tack för peppande ord om egen rörelse. Det värmde! Ibland önskar jag att jag inte vore så feg utan vågade satsa, ungefär som jag gör vad det gäller resor. Då finns det inga tvivel eller bromsar!
    Önskar dig en toppen dag!
    Stor kram Anna

    • christinaskriver skriver:

      Vilken härlig historia! 1700-tals gård ger ju lite längre upplevelse än en resa till Hawaii men hoppas ni kommer iväg någon gång!
      Det är precis som jag känner, resor, då finns det inga bromsar men eget företag….
      Kram!

  5. Ojojoj, så vackert och vad duktig du är på att fota. Brorsan har fått en god ”motståndare” i vackra bilder 😉
    Ha det gott! Längtar efter mer 🙂
    Kramisar

  6. Duktiga Tjejen skriver:

    SÅ fina bilder och det drar något otroligt i res-nerven.

  7. Ping: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

Kommentera

