Ingen rast, ingen ro

Hann knappt lämna in min kampanjplan igår kväll förrän det är dax för nästa kurs och återigen sätta sig på Caltrain till San Francisco.

Men det var så roligt, jag hade ett riktigt case att jobba med. Jag tog fram ett förslag på en marknadsföringskampanj genom sociala medier till en småföretagare här i Bay. Blir glad och stolt bara av tanken. Och ett litet frö har såtts hos mig. Jag, som innan vi flyttade hit inte kunde tänka mig att bli egen företagare. Men…. kanske…. kan…. jag…. också. Entreprenörsandan här smittar av sig 😉 Tänk att kunna hjälpa småföretagare med strategier för att marknadsföra sig sociala medier. Det krävs en så mycket mindre budget och genomslaget kan bli stort om det gör på rätt sätt.

Tänk om. Jag får suga på den karamellen lite.

Annars så har sommaren kommit hit. Oj så varmt och skönt det är. Vi lämnade in nycklarna till gamla lägenheten igår och passade på att ta ett sista dopp i poolen.

Jag återkommer imorgon med fler bilder från Hawaii, kanske inte såna som man kan tro och föreställa sig…. men dom kommer dom med.

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Ingen rast, ingen ro

  1. Lotta skriver:

    Du och jag har en del gemensamt ser jag 😉

    Jag är ”all over the place”….hade ingen bra engelskadag idag, ska hålla föredrag om två dagar och FedEx hade inte klart mina trycksaker som ska med på planet imorgon…..grrr. Fick vara lite tuff där och tala om att han hade max två timmar att fixa till det på ”as I have an early bird flight tomorrow” 🙂

    Kul att du kör igång med nästa kurs redan! Duktig du är

    Kram!!

  2. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Spännande med tankar kring ngt eget! Det är min dröm att en dag våga ta steget och satsa på ngn egen idé! En bokhandel/café i ett hade varit drömmen. Men kanske skulle man bott i en stor stad då! Kul att läsa om vad du gör och de afförsidéer du kläcker!
    Så underbart med sommarvibbar! Här var det 17 grader igår. Så ljuvligt!
    Kram Anna

    • christinaskriver skriver:

      Ja det kostar inget att drömma och tänka 🙂 Man vet ju aldrig…. 🙂
      Som jag skrev hos dig, tror inte alls du behöver bo i en stor stad, folk skulle vallfärda till dig. Om jag bodde i Skåne skulle jag hänga i ditt café/bokhandel varje helg!
      Kramar!

  3. Annika skriver:

    OM någon kan starta upp eget så är det DU!!
    Go for it, woman!!
    YOU can DO IT!! Peter är på mig också om att öppna upp en liten firma. Men jag har inte samma go-anda som du! Inte alls.
    Kram!!

    • christinaskriver skriver:

      Tack för att du tror på mig Annika! Inte alltid att jag gör det själv….
      Jag tror du har lika mycket go-anda som mig, när du öppnar din firma kan jag hjälpa dig med marknadsföringen 😉
      Kram!

  4. Fanny skriver:

    Kul att du funderar på eget! Jag tror att det finns en stor efterfrågan på de tjänsterna, åtminstone här i Sverige! Själv har jag just gjort årsbokslut och deklarerat min lilla firma – tänk vad mycket roligt du har framför dig!! 😉

    • christinaskriver skriver:

      Ja jag börjar inse att det nog gör det även om attityden många gånger är ”hur svårt kan det vara, det är ju bara lite Facebook, det kan ju alla” 😀
      Årsbokslut är kanske inte det lockar mest….. 😉

  5. Gabriella skriver:

    Vad kul 🙂 Låter ju som en superspännande ide!! 🙂 Underbart att plugga, och underbart med sommar! … Ditt liv låter så intressant och perfekt 😉 … spännande med nya projekt ju! Och ny lägenhet dessutom 😉

    Kram!

    • christinaskriver skriver:

      Ja det är spännande att drömma 🙂 Du har ju också en del på gång har jag ju sett på din blogg!
      Ha ha, mitt liv är knappast så intressant eller perfekt och ger mig ångest många gånger men jag försöker komma ihåg hur lyckligt lottad jag ändå är som får uppleva allt det här och att jag är min egen värsta fiende när jag inte tror på mig själv 🙂 Och man behöver inte vara så jäkla duktig och prestera hela tiden… eller? 😉

      Kram!

      • Gabriella skriver:

        hehehe 😉 Förstör nu inte min bild av dig som ” det perfekta exemplet på hur man adapterar till ett liv utomlands” 😉 Näää, herregud livet går upp och ner, och man kan inte ligga på topp jämnt – i bland måste man acceptera att saker tar tid, och det är en process 🙂 Men jag är för kreativitet och action! 😉 allt behöver inte vara inkomstbringande, det kan vara givande på ett personligt plan oxå 🙂 Haha, ja, jag får se till att göra lite allvar av mina planer;)

Kommentera

