”Vi har ju inte så mycket grejer”

eller ”Det borde gå ganska fort”.

Två påståenden som vi liksom har fått äta upp lite 🙂

Nej, det var inte i klass med att packa ihop en fyra i Uppsala, men det fina talesättet stämmer, man har mer grejer än man tror.

En för liten flyttbil gjorde att det blev lite väl många vändor och ändå fick vi inte med oss allt innan bilen skulle tillbaka.

Maken blev så trött att han var tvungen att ta ledigt igår. Fast ledigt blev det ju inte precis. Väntade ett bra tag på Comcast som skulle fixa bredband men när dom väl kom så lyckades dom inte. Bättre lycka imorgon hoppas jag! Jag snyltar på någon som inte lösenordskyddat sitt i skrivande stund 😀

Sedan tillbaka till gamla lägenheten för att hämta saker, packa upp och så skulle han packa sin resväska för jobbresa också. Nu har han flytt delstaten och jag har packat upp det mesta idag. Vår dag började redan 5:30, jag skulle och bli fotad och ta fingeravtryck för mitt arbetstillstånd och maken skulle till flygplatsen. Maken tog bilen och jag fick ihop sammanlagt 3 timmars åkande med kollektivtrafik för en bild och ett ynka fingeravtryck, dom kunde väl tagit hela handen i alla fall när dom ändå var igång kan man tycka. Kanske vägt mig och kollat längden också 😉

Men nu när det börjar bli lite ordning på torpet så måste jag säga att jag trivs väldigt bra. Det är inget mansion precis, men allt är så fräscht, köket är en stor förbättring och uteplatsen gör att man får ett rum till. Dessutom inga fler heltäckningsmattor. Halleluja!

Sorry, att det blivit lite tyst och tråkigt här på bloggen och tack för era fina kommentarer och peppande ord, presentationen gick bra och imorgon börjar en ny kurs.

Men det bästa av allt är att på fredag åker vi till Hawaii på en liten minisemester och pillar oss i naveln på någon strand och susar nedcabbat ner för någon brant väg med havsutsikt!

Kram på er!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Vårt nya hem. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ”Vi har ju inte så mycket grejer”

  1. Annika skriver:

    DET är slitigt att flytta. Det spelar ingen roll hur få prylar man än har. DET är jobbigt med flyttar.
    Hoppas nu att ni ska trivas förträffligt bra i huset. Härligt att slippa heltäckningsmattor. DE är inte roliga.
    OCH OH LA LA, HAwaii!!! SÅ himla NAJS!!!!
    Kram!!

  2. Love in LA skriver:

    Man tror inte att man hinner samla på sig så mycket, men man är som en hamster 🙂 Skönt att flytten är över och ni lämnat allt som heter heltäckningsmattor bakom er!

    Härligt att få åka till Hawaii, är ett drömresemål för oss 🙂
    Hoppas ni får en kanonresa! 🙂

    Kram

Kommentera

