Det där jädra glaset alltså

Vissa dagar är glaset halvtomt hur gärna man än vill att det ska vara halvfullt.

Det är mycket på gång just nu. Jag håller på att göra en presentation där den tänkta situationen är att jag skulle hålla föredraget för ett gäng executives och berätta för dom varför de behöver marknadsföra sig genom sociala medier och på samma gång varför dom ska anställa mig. Peace of cake…. Not.

Vår lärare är en hård, besserwisser med självförtroendet i ryggraden. Hon är den bästa läraren jag haft på programmet men just nu är jag förbannad på att hon ska vara så jobbig och utmanande och att jag måste sträcka mig så långt utanför min bekvämlighetszon. Rationellt? Nej.

Så ska vi ju klämma in en flytt i helgen på något magiskt vis också. På lördagen har jag skola hela dagen och på söndagen är det meningen att jag ska galoppera på en strand (äntligen!).

Men nu ska jag snart på en föreläsning på Stanford av en entreperenör som driver två företag, där det ena skänker all vinst till framställning av rent vatten och bekämpning av fattigdom. Förhoppningsvis blir jag inspirerad och inte förbannad på mig själv för att jag inte har startat ett företag och räddar världen.

Vissa dagar är glaset halvtomt. Så är det bara.

Men så får jag så fina kommentarer av er och jag bara ler och det känns inte så farligt ändå. (Förlåt för att jag är lite dålig på att svara på dom just nu.)

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Det där jädra glaset alltså

  1. Lotta skriver:

    Det här fixar du! Du kommer må så bra när presentationen är över. Lite galopp mitt i allt blir bra 😉

    Vi samarbetar med TOMS Shoes – hela deras affärsidé bygger på välgörenhet och att ge tillbaka. För varje par skor som säljs skänker dem bort ett par.

    Hejar på dig!!

    Kramar!

    Ps. och som argument varför dem ska anställa sig…hur vore det med smart, modig, nyfiken, ambitiös och kreativ? Du kan ange mig som referens 😉

  2. bortabrabloggen skriver:

    Jag har också haft ett halvtomt glas de senaste veckorna, mest på grund av jobbet. Ibland är det ju bara så och det enda man kan göra är att hang in there och veta att det alltid blir bättre så småningom. Även om det känns helt otröstligt ibland…. KRAM

  3. Love in LA skriver:

    Jag tror du kommer fixa allt detta galant! Tänk vilken härlig känsla som kommer efter allt är klart och du fixat det med bravur 🙂

    Kram

  4. Annika skriver:

    Jamen det här grejar du galant, Christina! DET vet jag.
    Visa din lärare all din kunskap!
    Kramar i massor!

  5. Jagger skriver:

    Hej.. Brukade kommentera här under annat namn och annan blogg och du tittade in hos mig ibland också. Kan tyvärr inte nämna den andra bloggen i samband med denna och funderade ett tag hur jag skulle ge mig tillkänna men men… Säger hej iallafall nu. 🙂 Kanske du ser epostadressen och kan klura fram det, om det är viktigt. Pga stalkers måste jag byta adress.

  6. Jagger skriver:

    Å s åfår jag inte ens adressen rätt, haha….

  7. Fourmum Anette skriver:

    Hejja! Det där grejjar du! Nu har du ju dessutom Lotta som referens 😉 Kram!

Kommentera

