Pescadero

Lördagens utflykt gick till Pescadero. Detta var vårt andra besök där och det lilla samhället har fått en speciell liten plats i våra hjärtan. Den innehåller så mycket av det som jag kommit att älska i Kalifornien.

Vägen dit går delvis på Highway 1 som alltid tar andan ur mig.

Väl där började vi med en pizza på Pescadero Country Store. Dom bakas medan man ser på och så kan man sitta ute och njuta.

Så vandrade vi runt i det lilla samhället och besökte den lilla mataffären som har allt i en salig blandning. Det är så underbart med dessa små lantliga ställena där man kan köpa lokalodlat och alla är så vänliga.

Det finns mycket konst och hantverk i Pescadero. Made in Pescadero har de mest fantastiska, handgjorda möblerna man kan tänka sig och lite annat smått och gott.

Det finns många roliga ställen att botanisera i.Jag hittade bland annat utemöblerna till vår uteplats😉 Tyvärr lite väl dyra….

California Poppies blommar även här. En fin gammal bil kikade ut ur ett garage.

Så begav vi oss till getfarmen, men det får bli ett eget inlägg. På vägen hem såg vi blommande rapsfält.

Vi åkte förbi The General Store in San Gregorio. Den är en bokhandel, pub, cowboyaffär och mataffär, souveniraffär, ja allt i ett. Dessutom spelade ett band när vi klev in genom dörren och män i cowboyhatt satt i baren och drack öl och lyssnade.

Såna här dagar är balsam för själen. Jag är bara så glad att jag får uppleva detta, den här delen av Kalifornien älskar jag verkligen. Det lite luggslitna, lantliga, sköna Kalifornien långt borta från shoppingcenter och stress.

Kram och god natt från ett regnigt Cali!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Pescadero

  1. Fanny skriver:

    Härliga bilder!🙂

  2. Lotta skriver:

    Det är den här sidan av CA som jag drömmer om! Jag tror vi gillar lika samma😉

    Efter två veckor i Stockholm är jag skönt nedvarvad och sugen på mer ledigt🙂

    Kramar!!

  3. Annika skriver:

    Underbara Bilder. OCH jag förstår att du älskar det där. DET gör jag också.
    Förstår att dagen var som balsam för själen…Aaahhh!!
    Kram!!

  4. Ni är så duktiga på att hitta dom där små guldkorna! Tack för att du delar med dig!! Kram🙂

  5. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Vilket inlägg! Just love it!!!! Din blogg ger mig så mkt inspiration och glädje! Du och din man verkar ganska lika oss, vi hade uppskattat samma utflykter etc. Bara älskar dina foton och miljöerna du skildrar är väldigt Anna-typiska också! Åh vad jag blir sugen på att uppleva Kalifornien! Imorgon ska jag se till att luncha med härlig kollega som just kommit hem från Cali. Deras ena barn pluggar på college där.
    Önskar dig en fin torsdag imorgon!
    Stor kram till dig!/Anna

  6. Anna skriver:

    Så nydelig og rustikk stemning😀 Dette må jeg tilbake til California for å få med meg! Så ut som en veldig koselig lørdag.

  7. Ping: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

Kommentera

