Undrens tid är inte förbi

Plötsligt händer det.

Idag fick jag både mitt körkort OCH mitt arbetstillstånd.

Jag körde upp i januari och efter flera telefonsamtal och besök på DMV kom det då äntligen (det ska ta 10 dagar). Nu slipper jag hålla reda på en liten papperslapp och de som ska kolla leg slipper klia sig i huvudet.

Arbetstillståndet var en stor överraskning, jag har tid för intervju och fingeravtryck den 17e april. Ibland maler visst den amerikanska byråkratin så fort att dom själva inte hinner med. Nu hoppas jag bara att det inte blir problem för att det står ”Fingerprint not available”.

Två ytterligheter på samma dag.

Annars sliter jag med en Social Media Audit av företaget maken jobbar på och tre konkurrenter. Blir inte riktigt färdig idag så får fortsätta i helgen. Nu ska vi fira in helgen (och påsken kanske) med att gå på italiensk restaurang 🙂

Trevlig helg och kram på er!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Undrens tid är inte förbi

  1. Sofia skriver:

    Vad härligt! Stort grattis både till körkort, arbetstillstånd och ny lägenhet. Här händer det grejer! 🙂 Glad påsk från familjen Viklinder!

  2. Hurra till bägge två!!

Kommentera

