Helgen i korthet

Sova länge.

Regn och blåst på lördagen. Uppklarnande framåt dagen. Hjälpte maken att strukturera upp sitt examensarbete men han hade tankarna någon annan stans. Så vi åkte till Walnut Creek och tittade på kameraprylar (vad annars?). Jag släpade även runt honom i några inredningsbutiker. Walnut Creek var en trevlig stad med mycket shopping. Klart värd en liten roadtrip. På kvällen åt vi middag i Redwood City och skulle se The Hunger Games men den var slutsåld så det blev film på TV:n istället. Tinker, Tailer, Soldier, Spy, tyckte inte om den från början men den växte och på slutet så gillade jag den. Tror jag.

Söndag. Sova länge igen. Solen strålade så vi bestämde oss för ett litet photo shoot i The Japanese Tea Garden i San Francisco. Vem möter vi i ingången om inte Mikaela och hennes man. Världen är liten! Vad är oddsen? Så många känner vi inte i SF 🙂

Hur som helst, ända sedan jag köpte den här klänningen på Anthropologie har jag velat leka modell/Betty i Mad Men. Maken ville köra film men det blev lite digitalt också. Här är ett litet smakprov. Ni kan få se mer om ni vill 😉

Det var min helg det. Vad hade ni för er?

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Helgen i korthet

  1. Anna skriver:

    Vilken fantastisk klänning! Och jättehärligt foto! :-*

  2. Jag älskar klänningen!! Och du är så vacker! Hoppas ni fick många bra bilder. Kram.

  3. Duktiga Tjejen skriver:

    Vilken underbar klänning, hur snygg som helst!

    I helgen= IKEA x2, barnvagnstitt och en utflykt för husvisning i Norberg. Thats about it.

  4. Love in LA skriver:

    Jättefin bild! Klänningen är fantastisk och passar dig perfekt 🙂

  5. Anna skriver:

    Hej där!
    Låter som en jätte mysig utflykt ni gjorde!! Underbar klänning och vilka snygga slingor du har i håret! Lovely!!! Fantastisk bakgrundsmiljö också!
    Vi tog det lugnt i helgen, sonen var trött efter sin dagisvecka. Ja inköp av citronträdet förstås!!
    Så gott med rabarber!!! Tänk att du fann det!
    Önskar dig en härlig tisdag imorgon!
    Kram Anna

    • christinaskriver skriver:

      Ja ibland blir det oplanerade så bra 🙂
      Tack! Jag blev verkligen inspirerad, otroligt vacker trädgård!
      Skönt att ta det lugnt, citronträdet var ett bra inköp, kommer skänka mycket glädje och citroner 🙂
      Kram!

  6. Boel i Sydney skriver:

    Vilken snygg klanning!!

    Min helg bestod av middag och strandhang:) Kram!

  7. bortabrabloggen skriver:

    Glaet snygg klänning! Låter som en fin helg, och se till att se the Hunger games, den var mycket bättre än jag trott. Måste få tag på böckerna också… Själv hade jag en rätt lugn helg, förutom långlöpningen då 🙂 Kram

    • christinaskriver skriver:

      Ja jag blev kääär i den 🙂
      Får bli helgens film kanske! Jag vill gärna läsa böckerna med, helst innan filmen men det lär jag inte hinna 🙂
      Såg hur duktig du var, bra jobbat! Kram!

  8. Anna skriver:

    Fantastisk flott bilde! Det ser ut som en deilig dag å besøke Japanese Tea Garden på!

Kommentera

