Jean Paul Gaultier at De Young

Ligger lite efter här på bloggen efter allt datastrul. Ville dela med mig av utställningen The Fashion World of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk som vi var på i veckan på De Young Museum i San Francisco. Jag kan verkligen rekommendera den! Den har liksom stannat kvar i mitt minne. En sådan otrolig konstnär skulle jag vilja säga, inte ”bara” en designer. Otroligt detaljrika kläder och intressanta historier och jag förlorade mig verkligen in i hans värld. Fantastiskt mångsidig och gränslös.

Innan utställningen visste jag egentligen inte så mycket om honom, har sett hans parfym i de karaktäristiska flaskorna, visste att han designade korsetter till Madonnas turnéer och så de randiga tröjorna då. Som jag visst glömt bort dagen till ära och tagit på mig en randig sådan som jag fick komplimanger för. Nu var ju denna från J. Crew och kostade 20 dollar på outlet, har liksom inte riktigt sisådär 300 dollar över att spendera på en randig tröja🙂

En del av skyltdockorna såg nästan skrämmande levande ut, ansikten projicerades på dom och en del pratade, blinkade och hade olika ansiktsuttryck. Mycket häftigt!

Alla bilder är tagna med min skruttiga mobilkamera så ursäkta kvalitén….

Vi spanade också in körsbärsblommorna i den japanska trädgården som nu blommar för fullt. Anna har tagit bilderna och Mikaela och jag poserar:

Yours truly körde in näsan i dom:

Idag stormar det för fullt här, blåst och regn. Idag kurar vi nog mest inne, man blir liksom lite ställd när det är dåligt väder i Cali. Vad ska vi göra då? Inte outletshoppa igen🙂 Imorgon ska det bli fint igen. Vi hoppas på det för vi är sugna på att fota lite körsbärsblommor, hoppas inte alla blåst av tills imorgon.

Ha en fortsatt fin helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Jean Paul Gaultier at De Young

  1. Boel i Sydney skriver:

    Coolt, det hade jag ocksa velat ga pa!:)

  2. bortabrabloggen skriver:

    Ser ju himla trevligt ut du! Och vackert med alla blommor. Kram

  3. Anna skriver:

    Ha! Flotte bilder på tross av enkelt kamera!!

  4. Ping: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

Kommentera

