Förolämpad

Nu när jag vaknat ur min paltkoma måste jag ju berätta vad som hände hos frissan idag.

Jag sitter och väntar medan min frisör blandar färg. Hör att frisören och kunden bredvid mig pratade om The Girl With The Dragon Tatoo och dissade den stenhårt.

”I can’t belive how old and unattractive the actors were”.

Särskilt Lena Endre och Mikael Nyqvist fick sig en känga. Inget var snyggt i filmen. Oj oj vad de gick på.

Jag lyssnade och tyckte det hela var ganska komiskt men kände mig nästan lite förolämpad. Vad var dom där svenskarna för några som kunde tycka att dom där skådespelarna passade i en film?

När min frisör kom tillbaka så sa jag något om att vara svensk och oj, då blev det lite genant där bredvid (herregud, tänk att det satt en svenska där!!) och en diskussion om hur olika våra kulturer är och vad vi tycker är attraktivt tydligen. Inga förutfattade meningar här inte. Men vi har inte så många pinnsmala, botoxstinna Hollywoodskådespelare att välja på i Sverige😉

Mikael Nyqvist kan kanske inte mäta sig med Daniel Craig men vem är mest trovärdig som en grävande journalist? I’m just saying😉

Och vi har ju alltid Alexander Skarsgård. Han är både snygg och i Hollywood.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Förolämpad

  1. Sus skriver:

    Amen på Skarsgård.😉❤

  2. Fanny skriver:

    Vänta nu, läste jag att det inte är trovärdigt att en journalist skulle kunna vara snygg???😉

  3. Annika skriver:

    SÅ kan det gå!
    Kan tro att de kände sig lite tillplattade då de fattade att du var svensk…
    Skarsgård ja, han måste vara nummer 1 av alla svenska skådisar i USA just nu.
    Hot potatoe!
    Kram!!

  4. Jag säger bara: Amerikaner alltså.

  5. anna of sweden skriver:

    Haha. Sådant är ju så kul med utlandslivet. Att jämföra och jämföras. I det här fallet håller jag dock på Swiden. Skådespelare ska se ut som människor – inte som skyltdockor.

    Trevlig helg – med massor av utropstecken!!!😉

Kommentera

