Regnmolnen lättar

Det finns hopp.

Men min galopp på stranden blir uppskjuten en månad, det är för halt och tungt för hästarna att ge sig ut när underlaget är helt regnmättat. Lite tråkigt men jag galopperar hellre i sol😀

Idag har jag varit på min första american bridal shower. Mycket god mat och fina presenter. Men oj vad amerikanskor är högljudda och pratar mycket😉 Jag fick knappt en syl i vädret. Jetlagen hjälper inte till, kände mig helt slut efter några timmar. Maken kom och hämtade mig och så tog vi en liten paus tills ikväll när vi ska på middag med respektive. Det kommer bli supertrevligt och förhoppningsvis är jag lite mer alert!

I brist på nya bilder så har jag ju en massa solfyllda bilder från vår utflykt innan all the craziness started, så jag bjuder på dom.

Utsikt över Golden Gate-bron från Fort Mason.

Yours truly spanar ut över San Francisco.

California Poppy, Kaliforniens ”state flower”. Den är fridlyst och det är olagligt att gräva upp den vilket gjort att McDonalds tydligen har utfört ”seed bombing”, vilket innebär att de spridit ut frön i form av deras M på sluttningar vi motorvägarna. Smart marknadsföring?

Burritolunch i Sausalito.

Marinan i Sausalito.

Crissy field tillbaka på San Francisco-sidan.

Nu dags för en kaffe och sedan middag. Happy St Patrick’s Day förresten! Någon som är klädd i grönt idag?

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Regnmolnen lättar

  1. Lotta skriver:

    Inget grönt för mig!

    Jag see just nu på The Facebook Obsession och det utspelar sig till viss del i dina trakter🙂
    Har just nu kollat mina privacy settings😉

    Och visst kan de prata våra kära amrisar. Och högt också🙂

    Sköna bilder Christina! Blir aldrig trött på Golden Gate med omnejd.

    Ha så trevligt ikväll!

    Kramar!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Jag älskade sausalito när jag bodde i SF… Kram

  3. Anette skriver:

    Nej inget grönt här. Vackra bilder! Surfade först via mobilen och undrade lite över folka bussarna?? Var det matstället?? Kändes lite kostigt, men det kanske är så i SF tänkte jag😉 Nu när jag surfar med datorn så ser jag ju en helt annan bild😉 Kram!

  4. Ping: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

Kommentera

