Lägesrapport och fina under

  • Regntunga skyar
  • Trött
  • Det kliar som f*n. Utslagen är tillbaka i full kraft. Kortisonsalvan är min bästa vän just nu, skulle inte klara dagen utan den. Läkarbesök nästa?
  • Vi har äntligen bokat en liten minisemester på Oahu i slutet av april. Jippie!
  • Tälten var uppslagna utanför Apple butiken igår i väntan på den nya iPaden.

Var så trött att jag var tvungen att åka till Stanford Shopping Center och shoppa lite på eftermiddagen. Provade på Nordstrom’s kundservice, spenderade en förmögenhet på underkläder. Ja jag vet, mitt liv är så spännande ;-)  Det är lite intresseklubben antecknar på denna men nu handlar ju min blogg om min vardag här i Amerikat och de amerikanska fenomen jag stöter på. Jag kan ju alltid hävda att det är i ett rent undersökningssyfte jag gör detta, jag pluggar ju marknadsföring och har hört om deras kundservice otaliga gånger.

Så nu har jag en personlig underklädesrådgivare som jag ska ringa varje gång jag behöver ”a little something”. Jag togs hand om två kvinnor som mätte mig, sprang fram och tillbaka med BH:ar, gav komplimanger och jag behövde inte ens knäppa på dom själv. Spenderade nog närmare en timme i provrummet. Tror tusan att det slutade med att jag köpte alldeles för mycket och kom hem med sånt som jag inte ens visste jag behövde. Nu har jag ett speciellt lavendelluktande tvättmedel också ( det visste säkert ni kära läsare redan…). En fråga, har ni spenderat mer än i borde någon gång bara för att servicen är så bra?

Victora’s Secret verkar vara lite hajpat på en del bloggar men själv har jag aldrig förstått grejen. Först möts jag av högljudda fjortisar som river runt i lådorna med stringtrosor, får en känsla av att vara gammal, navigerar vidare genom allt rosa och neonfärgat och nånstans där tappar jag bort mig och vänder om🙂

Idag är det fredag hörrni! Här är det fortfarande förmiddag och jag ska möta upp Mikaela för en lunch i Palo Alto.

Have a lovely weekend!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar, Shopping. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Lägesrapport och fina under

  1. Lotta skriver:

    Shopping kan råda bot på dåligt väder och dämpa klåda har jag personligen erfarit😉

    Why not get carried away🙂

    VS – vad har hänt? De måste ha ändrat målgrupp. Jag känner mig hopplöst (för det mesta ) lost bland Pink, Super Sexy och unga tjejer.

    Nordstrom är känt för sin customer service. Helt rätt att de passade up och fixade med dig😉

    Njut fredagen!!

    Kram!

  2. anna of sweden skriver:

    Fnissar lite åt din stora underklädesshopping!🙂 Själv tror jag att jag hade känt mig obekväm om någon skulle hjälpa mig att klä på mig BH:n … men när man väl kommit över det … ja, då är det bara att shoppa på!🙂

    Ha en fin helg!

  3. Linda skriver:

    Brukar gå i ibland och läsa din härliga blogg och idag…oj, oj, oj vad jag känner igen mig i ditt inlägg! Jag kan bara hålla med om allt! Nordströms är bara bäst på kundservice och hade en exakt likadan upplevese på Nordströms Hillsdale i San Mateo för ett par månader sedan. Min 4-åriga dotter var med i provhytten (eller vi kanske ska kalla den provsalen) och stod bara och gapade. Kom också hem med mycket mer än jag tänkt mig men är väldigt nöjd! …och Victoria secret – ok att de har en snygg show två gånger om året men där finns absolut inget för oss som är över 25… ;o)

    • christinaskriver skriver:

      Vad kul!!! Alltid så roligt att få höra från någon ny som läser! Gör mig så glad!
      Ja jag gillar Hillsdale, Nordstrom är ännu större där också😀
      Ja huvudsaken är ju att man är nöjd och jag håller med, snygg show men inte så mycket innehåll😀

  4. Love in LA skriver:

    Alltid!🙂
    Jag är nog butiksbiträdens drömkund – jag går på allt, för allt dom säger låter helt fantastiskt och rätt🙂

    Trevlig fredag och helg!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Haha, jag har aldrig testat att få hjälp med underklädesshoppingen så, men så länge man får bra storlekar och passform så är det ju kanon. Hoppas dina utslag försvinner snart. Kram

  6. Fourmum skriver:

    Klart du måste kolla deras kundservice i undersökningssyfte😉 Ibland får man offra sig😉 Ha det så bra! Kram

  7. Inger skriver:

    Hej! Nu kan jag inte låta bli att kommentera. Jag har läst din blogg en tid och jag gillar den!
    Hade också en BH provardag igår, men här i Sverige är servicen inte alltid så stor…. Kikade förgäves ut från provhytten för att få lite hjälp. I en butik klädde jag av och på mig tre ggr för att byta storlek och inte en butiksantälld i sikte…Efter att i tre butiker provat, pust och stön, 28 olika bh hittade jag till slut en ok. Oj vad jag saknar servicen från Amerikat. Ska snart dit igen och åh vad jag ska njuta.
    En fin helg önskar jag dig!

    • christinaskriver skriver:

      Tack Inger!! Vad glad jag blir! Kul!!
      Ja jag känner tyvärr igen det där från Sverige, det är ett väldans spring in och ut ur provhytten och på och av med kläderna🙂
      Så jag jag älskar också servicen i Amerikat, shopping i lugn och ro🙂

  8. Boel i Sydney skriver:

    Jag ar alldeles for svag for bra service och koper nastan alltid nagot extra. Och Gar hellre till kafet dar baristan ar trevlig och kommer ihag mitt namn, aven om latten pa kafet nerfor gatan smakar lite battre.

    Harligt att ha en minisemester att Se fram emot! Kram:)

Kommentera

