Jag har bara regn hos mig

En ovanlig företeelse här i Kalifornien. Men precis som förra året när vi flyttade hit så ska det regna hela veckan. Vi blev lite chockade när vi kom hit, vart hade det soliga Kalifornien tagit vägen som vi var vana vid? Det regnade så mycket att det regnade in på hotellrummet och heltäckningsmattan (såklart) blev plaskblöt.

Jag vet att regent behövs efter den här extremt torra och varma vintern men ett lite fruset, svenskt hjärta skulle behöva en liten solglimt just nu. För att inte tala om jetlagen som kanske skulle ge med sig fortare om kroppen fattade att det verkligen är dag nu. På söndag har jag i alla fall beställt uppehåll för då ska jag galoppera på en strand!

I mina idoga försök att hålla mig vaken gick jag till Peet’s och köpte en kaffe och satt och läste The Passionate Photographer – Ten steps toward becoming great av Steve Simon. Jag kan verkligen rekommendera den här boken, har bara läst 2 kapitel än men gillar den skarpt.

Väl hemma igen har jag krupit upp i soffan med en annan bok som jag verkligen kan rekommendera om man liksom jag älskar vackra bilder och mode, Bazaar Greatest Hits. Ögongodis! Jag bara njuter. Samtliga bilder är lånade därifrån. Perfekt att sitta uppkrupen i soffan med en kopp te och bläddra. Spill inte bara😉

Nu hoppas jag att maken snart kommer in genom dörren så jag slipper försöka hålla mig vaken på egen hand.

Kram på er!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Jag har bara regn hos mig

  1. Sophie skriver:

    Rolig blogg att läsa och kanske blir det SF för oss snart. Haha känner dock igen exakt detta med regnet, första två veckorna när vi flyttade till Sydney, helt inställda på sol, öste regnet ner… himla poppis..

  2. Lotta skriver:

    Trist att det regnar…jeglag funkar bättre med sol😉

    Läckar bilder! Massor av ögongodis. Jag börjar längta efter en bättre kamera än min iPhone. Så nu är det tre grejer på min shoppinlista: kamera, iPad och handväska. No good!!

    Hoppas du kommer i fas med tiden. Nästa vecka är det min tur att resa till Sverige och ska in i dimman🙂

    Kram!

  3. Lotta skriver:

    Jeglag…hehe

  4. Annika skriver:

    Det är vi som kidnappat solen…
    Det ska bli 31 grader varmt här idag, helt galet.
    Nej, vi kunde gärna jämka temperaturerna lite..
    ja, visst är det underbart att kunna fika och läsa utan att köpa ngt.
    LOVE IT!!!
    KRAMAR!!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Ja här regnar det mest, men jag kan skicka över en kram i alla fall! =)

  6. Anna skriver:

    Hallå där!
    Så där kan du inte ha det, jag skickar en stor dos sol till er Christina!!!
    På söndag ska jag tänka på dig som får sväva fram på stranden på en vacker häst!
    Här packas det enligt min vanliga mönster- få lite gjort, göra andra saker, ngt mer gjort, surfa på nätet…hi,hi!! Imorgon kväll lär det vara mer skärpa över förberedelserna!!
    Önskar dig en fin fredag!
    kram Anna

    • christinaskriver skriver:

      Åh tack fina du!
      Ja jag hoppas det, finns risk att det blir inställt pga regn, ranchen vill inte köra om det blir för mycket busväder… får se hur det blir.
      Hoppas ni får det kanon på Mallorca!!
      Kram!

  7. Sus skriver:

    Regn var det här med… åh så jag behöver lite sol snart. Jag antar att ni får det bra mkt fortare där.🙂

Kommentera

