Att ha blivit lite amerikaniserad

Idag körde jag nära på två mil på en ganska stor väg utan att möta en bil. I Amerikat kan jag inte köra en meter utan att möta en bil. Fast det är klart, så dyr som bensinen är här nu så är det väl dags att skaka liv i det gamla åksättet häst och vagn. Över 15 spänn!? per liter. Och amrisarna som gnäller så🙂

Jag har också fått något sorts utslag över nästan hela kroppen, till och med på öronen, och det kliar så att jag blir tokig. Men inget apotek är öppet på söndagarna här på landet. I Amerikat har CVS runt hörnet från oss öppet 24 timmar om dygnet.

Till sist har jag också slagits av vad tyst och lugnt det är i svenska TV-program😉 Inte för att vi har kabel-TV men på gymmet verkar det alltid vara något program med högljudda människor som pratar i munnen på varann.

Idag gjorde jag en utflykt till landet med stort L och hämtade lite ridgrejer jag lagrade där innan vi flyttade. Det är nämligen tänkt att jag ska galoppera på stranden i Half Moon Bay om några veckor med ett Meetup-gäng. Det har jag velat göra sedan vi flyttade!

En glad överraskning var att grannarna var där och hade en sprakande brasa, värme och en kopp kaffe till mig. Passade även på att se den rafflande upplösningen på Vasaloppet där. Spännande!

Tog en tur ner till viken när jag ändå var i farten. Systemkameran fick stanna kvar hemma i Cali så mobilkameran fick duga. Vill ändå visa några bilder från älskade landet en vacker om än lite kylslagen vårdag.

Tack för era fina ord här inne! Det är en väldigt jobbig period nu, jag lämnar det vid det just nu. Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Att ha blivit lite amerikaniserad

  1. Lotta skriver:

    Det smyger på, de där amerikanska situationerna som man vant sig vid😉
    Dina bilder är jättefina. Känner igen ditt älskade landställe.

    Fina Christina, tänker på dig och förstår att det är tufft. Otur att du dessutom har fått utslag. Hoppas allt blir bättre❤

    • christinaskriver skriver:

      Ja dom gör ju det….
      Tack! Ja det är en återkommande favorit här på bloggen misstänker jag🙂
      Ja det är tufft på många sätt och så ska det klia så förbenat också. Men inget mot the big C.
      Kram!

  2. Duktiga Tjejen skriver:

    Vad jag längtar till landet när jag ser de bilderna… Längtar till Dalarna där vi har landställe (ser ut som Dalarna på bilderna).

    När vi var på Island i våras kunde vi köra typ 5h utan att möta en enda bil. Helt galet!

  3. Fourmum/Anette skriver:

    Det är ju så, det finns plus och minus på båda sidorna… Jättefina bilder! Vart ligger landet? Hoppas du blir av med utslagen och att du får lugn och ro att njuta av ditt besök hemma🙂 Galoppera på stranden låter tokigt underbart!! *Vill också!!* Kram

    • christinaskriver skriver:

      Tack! Det ligger mittemellan Oskarshamn och Västervik.
      Ja du, utslagen härjar fritt fortfarande, inte ens kortisonsalva hjälper.
      Jag längtar efter en galopp på stranden, det ska bli så härligt! Kram

  4. Annika skriver:

    Jodå, visst blir man amerikaniserad vare sig man vill eller inte.
    OCH ibland kan det vara svårt att jämföra, haha!!
    PÅ gott och ont.
    SÅ vackra Bilder du tagit. Vilken vacker, vacker plats…
    Jadu, livet är inte roligt alla gånger. Verkligen inte.
    Tufft är det ibland. Jag tänker på dig!
    Kramar!!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Hoppas du blir frisk från utslagen snart och att du klarar dig igenom jobbigheterna på hemmaplan. Jag skickar lite extra energi… Kram

  6. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Tänk att Sverige upplever man ofta som stillsamt, tyst, ibland lite tråkigt, ofta tryggt och ja lugnt när man kommer hem från resor. Efter Indien eller asiatiska storstäder brukade passkontrollen på Arlanda alltid upplevas som så tyst och ren.
    Tänker på dig och förstår att det är kämpigt.
    Mysigt med kommande ridtur att se fram emot!
    Kram från soffan (influensan har slagit till)
    /Anna

  7. Anna skriver:

    Jag missade att skriva att fotona är underbara! De påminner om svensk sommar som är svårslagen!! Kram igen

  8. Sus skriver:

    Så ska det se ut. VÅR! Har våren glömt den här platsen… ?

  9. Fanny skriver:

    Härliga bilder även om det ser lite kyligt ut. Längtar ännu mer till riktiga våren och sommaren när jag ser dem… Kram!

Kommentera

