Hela vägen nyponbuskar ser jag när jag blundar

Jag vill ge er inspiration, bilder, glädje, kärlek ja allt…. men just nu har jag ingen energi. Jag har inget att ge. Så jag tar en liten paus från bloggen och internet och återkommer om en liten stund. Nyheter från Sverige går från positiva till negativa. Jag behöver bara vara nu, ladda lite och komma tillbaka.

Jag lyssnade på Winnerbäck idag. Har inte gjort det på evigheter. Men Söndermarken, vad jag älskar denna sång. Här är mina fyra favoritverser. Hade ni också nyponbuskar på er skolgård? Nånstans där bland nyponbuskarna blev jag ett frö till den jag är nu. Men den stora världen utan nyponbuskar lockade.

Så som himlen ser ut
en tisdag över skolans
kommunala korridorer
Klockan fyra i oktober
Strax innan det mörknar
och det luktar från bespisningen
av halvhjärtad husmanskost
och löven ligger klistrade
mot marken

Gråvita skyar
Tandläkarväder
Nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
Och nyponbuskar, nyponbuskar
Hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag
den jag är nu

Vi bildade band och blåste ringar
Drog med handen genom jorden
Fyllde naglarna med lera
av all yta som vi skrapade
För nånstans under lagren
av tätortstimotej
bredde stora världen ut sig
utan farthinder och Konsumkort
och nypon

Jag kan inte återvända
En brottsplats måste vila
Flyktbilen är dumpad
Stålarna är rena
Nu bygger vi ett nytt hem
Startar upp och börjar om
Söndermarken jagar mig
men jag är inte där
Kram

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hela vägen nyponbuskar ser jag när jag blundar

  1. Anette skriver:

    Stor kram! Jag förstår hur du känner med att vilja inspirera, vilja glädja, vilja ge.. Men det måste få vara det där andra också, det är ju en del av livet.. Jag gillar inte din blogg och dig bara för det där vackra, glada, positiva utan för att det även finns ett igenkännande🙂 Ta en paus och hämta kraft och energi, ägna tiden åt det som är viktigast, men låt oss finnas här, låt oss få försöka peppa och stötta dig så som du gör det för oss! Kram Anette

  2. Annika skriver:

    Ta en paus, du.
    DET kan vara NOG så välbehövligt ibland, och även skönt.
    VI finns kvar!
    Din blogg är mysig och jag gillar din blandning, hela tiden!
    Stora styrkekramar från mig!!

  3. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Det blir tomt utan dig under din bloggpaus! Välkommen åter när du laddat energi och blogglust. Musik är en fantastisk källa till såväl tröst som glädje.
    Skickar en varm kram från Sverige till dig! /Anna

  4. Jag älskar Lars Winnerbäck och jag älskar den sången.
    Du gör rätt i att ta en paus och ladda batterierna.
    Vi hörs och ses snart vännen! Kram!!

  5. Lotta skriver:

    Finaste och rara du!

    Ta en paus, ingen press. Men känn inte att allt måste vara glatt och så…alla vet ju hur livet kan vara.

    Jag tänker på dig! Hoppas att det som du oroar dig för, det som är jobbigt, blir bättre snart.

    Varma, stora kramar!

  6. Boel i Sydney skriver:

    Skickar en Kram till dig och hoppas du kanner dig battre snart. Alla behover en paus ibland!

  7. Anna skriver:

    Hej igen!
    Tittar bara in för att säga att det är tomt utan dig och dina härliga inlägg i bloggvärlden!!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

  8. christinaskriver skriver:

    Ni är dom bästa läsarna man kan tänka sig❤
    Kram!

Kommentera

