It’s a sign!

”Google can’t satisfy every search”

Heh. Clever.

Såg den skylten utanför en kyrka idag. Knyter liksom lite ihop gårdagens inlägg 🙂

Har blivit lite krasslig igen. En opportunistisk j*vel, det där viruset. Maken känner sig också lite risig. Perfekt uppladdning för heldag föreläsningar imorgon. Hoppas en god natts sömn kan fixa biffen.

Har gått på hemmafrulunch idag och sedan pluggat på Philz coffee. Dom har det bästa kaffet enligt mig. Testa om du är i krokarna.

Filosoferade också lite angående gårdagen. Det är lätt att glömma bort vilken bubbla vi ändå bor i här. De flesta är galet högutbildade, hälften jag träffar kallar sig CEO/Founder för ett företag och andra hälften drömmer om att kalla sig det. Det är en koncentration av galet drivna, duktiga och ambitiösa människor här.

En sak som är kul med Twitter är att lilla jag kan få direktkontakt med folk som aldrig skulle ha tid att svara på ett mail från mig men gärna retweetar något jag skrivit. Det är en sak som är häftigt med sociala medier, kontaktvägarna har blivit så mycket kortare. Släng in en komplimang och gillar dig ännu mer. Det är svårare att bli tagen på allvar om man själv skryter om hur bra man är, mycket bättre när någon annan gör det om man ”bara” vidarefordrar det 😉

Nu ska jag sluta tjata om detta sociala medier, kan inte lova att det aldrig kommer på tal mer men…..

Kör igång ett avsnitt av Mad Men istället, dom behövde inte oroa sig för varken Twitter eller Facebook 🙂

Ha en go helg nu!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till It’s a sign!

  1. bortabrabloggen skriver:

    Krya på dig! Twittra kan du göra när du är kry igen 🙂 Kram

  2. Lotta skriver:

    Attans, trist att ni känner er lite dåliga igen. Hoppas det blir kortvarigt!

    Kan tänka mig att det kryllar av drivna personer där ni är. Jag är CEO och founder av min blogg iallafall , alltid en start 😉

    Kram och ha en skön kväll!

    Kram

  3. Boel i Sydney skriver:

    Krya pa dig! Jag har ocksa borjat twittra for jobbet, krangligt i borjan men tror jag har fatt ratt bra klam pa det nu:)

Kommentera

