You through 10 Things

Hoppar lite bland dagarna, tror det här var dag 10.

Grävde lite i bildarkivet och hittade 10 bilder att göra ett kollage av:

1. Fyrar. Ni som har hängt med ett tag vet att jag är mycket passionerad över mina fyrar. Jag vet inte hur många fyrar jag är uppe i nu men det måste väl vara en 10 stycken här i Kalifornien.

2. God skumpa, gott vin och god mat. Ja vad kan jag säga, jag är en livsnjutare.

3. Den lilla lilla bilden är ett kollage av maken i  en vilda västernaffär. Min kärlek till honom definierar mig såklart. Dessutom ställer han upp och blir fotad i cowboyhattar och låter mig gå smeka på alla fina westernsadlar och cowboyboots. (Nej inget kinky). Jag tycker mycket om fint läderarbete och önskar jag var en cow girl.

4. Teknikprylar. Japp, jag gillar dom. Speciellt dom med äpplet på och min kamera.

5. Shopping. Ja, jag gillar att shoppa också. Särskilt i Amerikat där utbudet är så stort och priserna så bra. Outletshopping har för mig blivit en sport. Fast kvalité går oftast före kvantitet nuförtiden.

6. Aktivitet. Jag gillar att röra på mig. Jag älskar att träna även om jag surar ibland och är lat av naturen. Sedan flytten har vi också blivit mer ”outdoorsy”, det finns så mycket vacker natur här och man kan vara ute året runt utan att frysa häcken av sig.

7. Strand, hav och snäckor. Älskar’t. Hittade en snäcka i fickan på vindjackan häromdagen som jag plockade i Båstad i somras.

8. Kaffe, magasin och böcker. Älskar bokhandlar här när man kan ta en kaffe och sätta sig och bläddra i en bok eller tidning.

9. New York. Jag har ständigt en liten längtan till denna stad. New York får också symbolisera resa i allmänhet. Jag älskar, älskar att resa. Hitta dom där små guldkornen utanför turiststråken.

10. Djur. Jag är en djurvän av stora mått. Har alltid varit det. Satt på en häst första gången innan jag ens kunde gå. Tjatade alltid om ponnyridning. Hästar, hundar och katter. Så stereotypiskt tjejigt🙂 Men det kan inte hjälpas.

Ja det var jag det.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Foto. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till You through 10 Things

  1. Lotta skriver:

    I love your 10 things!

    Vi tycker lika samma, om mycket❤

    Kram!

  2. Annika skriver:

    Vi är lika, vi!
    Jag skriver under på mkt du har listat idag!
    Fyrar, att njuta av livet, teknikprylar, havet, NYC, böcker…
    Härligt.
    Kram!

  3. Mia skriver:

    Vi älskar listor! Det är rätt skoj att man på relativt enkla lättsamma frågor ändå får en ganska god inblick i en människa.

Kommentera

