Dag 7 – Barndomsminne

Jag är hopplöst efter i utmaningen men man kan ju alltid fuska lite och hoppa över vissa dagar. Jag tror till exempel att ni inte är speciellt intresserade av att se vart jag sover (dag 8) så den kan vi hoppa över 😉 Jag har ju inte utgett mig för att driva någon inredningsblogg precis, vi bor ju i ett IKEA-hem så om man absolut vill se vår säng så kolla på IKEA:s hemsida, är det en Malm i björk med tillhörande nattduksbord 🙂

Så nu ska jag berätta om ett barndomsminne då. Jag har många barndomsminnen från mina somrar på landet.

Dessa klippor har små barnfötter sprungit runt på och i viken har jag badat i många gånger:

Jag tyckte så mycket om att vara här att jag inte ville åka hem. Så ett starkt minne är att jag ”rymde hemifrån” när pappa sa att vi skulle åka hem. Jag gick inte så långt, jag visste ju att pappa skulle bli orolig och leta utan gick iväg en bit, förbi ladugården och satte mig på en sten vid vägkanten. Jag hörde hur pappa ropade och till slut så hittade han ju mig 🙂

Jag har ingen bild på stenen men väl smultronen som växer vid den:

Idag har migränen avlöst varann här. Först jag och nu maken. Bra start på helgen liksom.

Hoppas ni får en fin helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Dag 7 – Barndomsminne

  1. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Fin berättelse och vackra vyer! Sommarsverige är ganska oslagbart!!
    Hoppas migränen släppt för er båda. Här är det också krassligt men det ger sig. Kopplar av framför skidskytte på tv:n.
    Trevlig helg!
    Kram Anna

  2. ansepanse skriver:

    vad vackert 🙂 riktigt sommar-Sverige
    vilken fin liten berättelse om just ett smultronställe
    hoppas migränen försvinner
    kramar

  3. Fourmum skriver:

    Smultron, det är verkligen något som påminner mig om mina barndoms somrar 🙂 Kram

  4. Boel i Sydney skriver:

    Vad fint:)

    Hoppas migranen har gatt over!

  5. Lotta skriver:

    Ah, så vackert. Jag förstår om du har starka minnen och inte ville åka hem.
    Det ser magiskt ut!

    Migrän är ingen hit, det har jag förstått. Hoppas ni piggat på er. Här är det varit en ovanligt soft lördag men det går det med. Kycklingen är i ugnen just nu och jag äter cheese and crackers 😉

    Kram!!

Kommentera

