Super day!

Utan Super Bowl. Hade 49ers spelat hade vi nog åkt upp till San Francisco för att känna på stämningen. Finns väl få saker som är så amerikanskt. Så därför var det ganska lugnt och mindre folk ute den här underbart vackra och varma februaridagen. Några 49ers fans iklädda matchtröjor var ute och strosade på strandpromenaden, i vad jag antar, ren protest 🙂

Idag har vi gjort två av mina favoritsaker, ätit hummer och kollat på en fyr. Vi tog bilen till kusten och Half Moon Bay och åt lunch på Sam’s Chowder House. Jag har längtat tillbaka dit sedan vi var där förra gången för flera år sedan när vi var på semester i Cali. Dom har en så god Lobster Roll att det börjar vattnas i munnen på mig bara jag tänker på den. Skönt häng, precis vid Surfer Beach där surfarna försöker bemästra vågorna. Bilder kommer imorgon 🙂

Vi spenderade sedan lite tid i marinan och kollade på alla båtar och fiskegubbarna som visade upp sin krabbfångst.

7 miles från Half Moon Bay ligger Point Montara Lighthouse. Ni som hängt med ett tag vet att jag fullkomligt älskar fyrar och släpar med maken till alla jag kan hitta. Men herrejösses vad vackert det var där. Jag ville bosätta mig där på momangen. Vyer som tog andan ur mig och det underbara ljudet av vågor som slår in mot stranden. Jag ska tillägna min nyfunna fyr ett eget inlägg också. Jag är så trött nu av all frisk luft och sol på nosen att det är lika bra att krypa ned under täcket.

Men några bilder får jag ladda upp innan jag slår igen de blå.

Såhär glad blir jag av en fyr (kolla in vilken vy!)

Det blir lite ego ikväll. Maken har lite bättre utrustning än jag och han slängde på sin glugg på min kamera och tog dom här bilderna. Hans objektiv ger riktigt bra ”punch”, me like! Finns bara en sak att göra, bli utrustningsnörd jag med….

God natt fina ni!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Super day!

  1. Annika skriver:

    Ingen SB för er alltså?
    Jo, det är feststämning i luften under SB.
    Fina Bilder på dig, verkar som om ni hade en toppendag!
    Utsikten går verkligen INTE av för hackor!
    Kram!

  2. Fullkomligt älskar älskar ÄLSKAR hopp-bilden. Du är dessutom snygg när du hoppar – det klara aldrig jag. No super bowl för oss heller, även om vi blev medbjuden på yachtclub. Hade nog var kul men vi var dödshungriga efter 1 timmes kajak motströms 🙂 Ha en fin dag! Kram.

  3. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Ännu ett suveränt inlägg från dig! Om du visste vad mkt inspiration, feel good och glädje du skänker en för närvarande strandad resfantast som mig! Jag njuter och känner att jag nästan är på resande fot genom dina foton och skildringar! Dessutom blir jag väldigt Kaliforniensugen!
    Föregående inlägg där du skrev om blå himmel fick mig att fråga mig själv samt mannen om vi inte skulle ta och bosätta oss på en varmare, soligare och mer blåhimmelsbesökt plats än Sverige.

    Vi älskar vårt hus, vår vovve, vår by etc men vintrarna här hemma är bara för mörka och trista för min smak. Fast lite resande brukar kunna bota det… Maken flyttade hem från Kalifornien för att han saknade familjen samt årstider. Saknar du årstiderna hemma?

    Jag väntar och längtar efter ditt fyrinlägg! Älskar också fyrar!
    Fotona är suveräna och närmast tidslösa! Jag tycker du ska spara dem(särskilt mitten fotot) och ta fram när du är en välbehållen grand old lady och vill bjussa barnbarnen på ett fint ögonblick från ditt liv! Hummer, havet, en fyr och mannen i ditt liv! Vilket kanon minne!

    Kram Anna

    • christinaskriver skriver:

      Wow! Tack Anna för dina fina ord!! Dom värmer!

      Som jag sa inne hos dig så saknar jag inte årstiderna, vi får ju en lightversion i alla fall fast utan snö vilket jag uppskattar!!

      Vad kul med en fyrfantast till! Verkar som att jag inte är ensam 🙂 Du har rätt, det är verkligen ett kaninminne som jag ska spara och ta fram på ålderns höst!
      Kram!

  4. Anette skriver:

    Underbara bilder! Väntar otåligt på resten av bilderna 😉 Kram

  5. Lotta skriver:

    Hoppbilden är fab, helt underbar! Alla bilder är fina (hälsa maken det)

    Fyrar och lobster rolls är på min 10-i-topp-lista med! Jag kan åka omvägar 😉

    Kom hem just nu och ingen hade tagit sig in 🙂

    Ha en skön kväll fina Christina!

    Kramar!

  6. Emmy Petersson skriver:

    Härliga bilder som alltid, och vilket hopp! Får ta och hoppa upp ur soffan här! 🙂 Kram

  7. Sus skriver:

    Härliga bilder som alltid.
    Jag tror det är 5-6:e bloggen nu som nämner SuperBowl och jag förstår fortfarande inte tjusningen med det hela… 😀 (Alltså att folk HÄR är så tagna över det hela..)

Kommentera

