Dag 4 – Din himmel

Sedan vi flyttade till Kalifornien, blå. Nästan alltid blå. Jag blir fortfarande förundrad över hur blå himlen är här. Blå himmel gör mig lycklig.

Grävde fram en bild ur arkivet från första gången jag var i Kaliforninen. Jag stoppade tårna i sanden utanför Carmel.

Vi gjorde San Francisco. Tog bilen ner till Santa Barbara längs Highway 1. Min första gång i Kalifornien. Jag var i himmelriket 🙂 En liten flickas dröm blev sann.

Jag är helt slut ikväll, mina marknadsföringslördagar gör det med mig. Vi fick väldigt bra kritik på vår presentation vilket var kul. Det kom ut något bra till slut i andra änden. Det här grupparbetet har varit, ska vi kalla det, lärorikt. Bra för mig som behöver lite mer skinn på näsan och det är första gången jag upplevt, en för mig, ny personlighetstyp fullt ut. Har stött på dom i light-version i Sverige, men det här var något annat. Jag tror att amrisarna hade mycket lättare att skaka av sig det. Men det här har bara stärkt mig i min uppfattning att man ska vara snäll, uppmuntrande och slänga sin offerkofta. Ge och ta, skratta och gå vidare.

Hoppas ni får en mysig söndag! Här ska vi sova nu och vakna pigga till en liten utflykt imorgon!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 4 – Din himmel

  1. Lotta skriver:

    USA är blå himmel för mig med…ända sedan jag var sju år och åkte till Los Angeles med mamma o pappa. New York har sina gråa dagar men mycket blått. Blått är bra, blått ger energi

    Det är alltid lika häftigt att läsa dina flickdrömmar. You made it happen! 🙂

    Grattis till en väl genomförd presentation.
    Ge, ta, skratta och gå vidare är min erfarenhet med 😉

    Ha en skön söndag o ta med kameran 😉

    Kram!

  2. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Nyfiken på er söndagsutflykt! Så härligt att du delar med dig av era utflykter och erfarenheter i Kalifornien! Blå är min absluta favritfärg, jag fullkomligt älskar blå himmel!
    Imorse kom jag på mig själv med att tänka att jag önskar jag bodde på en varmare plats. Det svenska klimatet är inte jag helt enkelt. Å andra sidan är det mysigt med familjen nära. Fast å andra sidan bor ju föräldrarna på en varmare plats delar av året!! Drömma kan man alltid!! Fast får jag bara resa lite vintertid så kan jag uthärda den svenska mörka vintern!!
    Kram Anna
    Ps. Bra jobbat med presentationen!!

    • christinaskriver skriver:

      Nej det svenska klimatet är inte jag heller, det har jag insett. Men det är mysigt att ha familjen nära och kanske tillbringa lite tid utomlands på vintern i alla fall så går det att uthärda vintern. Och drömma kan man alltid och det kostar inget heller 🙂

      Kram!!

Kommentera

