Träningsfunderingar

Ni som tränar på morgonen, vad äter ni till frukost och hur långt före? Och nej, träna på fastande mage skulle jag inte klara av.

Fick en liten aha-upplevelse i måndags när jag gick på ett spinningpass vid 16.30. Jag orkade ju mycket mer än när jag går på ett vid 10. Jag orkade köra hårt hela passet igenom. Fick en känsla av att det är inte första gången jag tänkt så men så glömmer jag bort det igen. Tror det beror på att jag då ätit lunch och mellanmål också.

Jag är begåvad med en monsterförbränning, fråga min make som var helt förundrad när vi träffades över hur hungrig jag var jämt och att jag inte kunde leva på en banan (eller tre) när vi var på utflykt. Han började på allvar tro att jag hade binnikemask 🙂

Jag brukar äta en skål gröt med bär och banan men idag klämde jag i mig ett lass keso och en riskaka också två timmar innan. Nu var ju passet var galet jobbigt eftersom jag inte kört bodypump på flera månader så jag kan inte utvärdera om den extra ransonen gjorde susen eller inte.

Men tankar? Tips?

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Träningsfunderingar

  1. Haha. Jag känner igen det där med superförbränning. Vi ska nog vara glada men ibland kan det vara lite irriterande att vara hungrig HELA tiden. Jag tränar sällan tidigt på morgonen. Min bästa träningstid är en timme efter lunch 🙂 Då äter jag en lättare lunch och så käkar jag ett rejält mellanmål efteråt. Lycka till med träningen! (och tack för feedbacken) 🙂

  2. christinaskriver skriver:

    Ja jag börjar tro att det är min prime time också 🙂

  3. Boel i Sydney skriver:

    Glad att du kanner dig battre nu 🙂

    Jag brukar jogga pa tom mage innan jobbet, men haromdagen blev det en runda efter jobbet istallet, och oj vad mycket mer jag orkade!

  4. Anna skriver:

    Jag har kommit fram till att för egen del är det bäst att äta ungefär 1½ timme innan träningen, då har energin kommit ut i kroppen utan att jag rapar köttbullar. Angående frukost brukar jag äta TVÅ! 😀 Först en som får igång förbränningen och hungern (oftast yoghurt+flingor+bär, men en skål ris+rått ägg+miso händer när jag orkar, eller bacon+bönor+stekt ägg), och sen en timme senare påfyllnad med mackor och frukt. Alltså, på de bra dagarna. Ofta blir det ju bara en gnällig macka. Men vet jag att jag ska träna så försöker jag 🙂

  5. Ping: Klarar man av att träna på ”tom” mage? » Styrketräningsprogram - Tränings FAQ

Kommentera

