Att vända på steken

Tack för era fina kommentarer!

Idag känns det bättre igen.

Jag startade dagen med att träna. Det är otroligt vad träning gör för mitt humör och hur mycket jag sjunger i duschen 🙂

Lite av gårdagens surhet satt dock kvar och jag började irritera mig på en tjej i omklädningsrummet som spritt ut sina saker över hela bänken. Hallå? Vi är fler som tränar här. Jag kom knappt in i mitt skåp.

Men så bestämde jag mig för att detta var ju inget att hetsa upp sig för, bara släpp det och gå vidare och gå hem och duscha (nej jag sjunger inte i offentliga duschar).

Pratade med kära på Skype. Oron lättade.

Bestämde mig också för att det är riktigt dumt att jämföra sig med amerikaner som pratar sitt modersmål OCH har jobbat med PR och marknadsföring hela sitt liv. Skulle dom flytta till ett annat land, prata ett nytt språk och ge sig på ett karriärbyte så skulle dom också få kämpa och kanske vara lite mer ödmjuka. Hur som helst, det är ju bara ett grupparbete, jag ska sluta förstora upp allt så mycket.

Det är Stanfordonsdag så jag ska snart bege mig och lyssna på ännu en inspirerande entreprenör och sedan är det Happy Hour på Nolas i Palo Alto med Meetup-tjejer.

Happy Wednesday!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Att vända på steken

  1. Annika skriver:

    Exakt, lika bra att sluta jämföra sig med infödda amrisar. Det går inte.
    De skulle ha problem om de flyttade ut också, precis som du säger.
    Glad att du mådde lite bättre! SKÖNT!
    OCH träning är så skönt, och speciellt då den är avklarad 😉
    KUL med Happy Hour!!
    Stora kramar!!

  2. Anna skriver:

    Hej där!
    Jag blir avundsjuk på dig som kommer iväg och tränar. För mig stannar det vid hundpromenader just nu!! Lite mer intensivt skulle nog inte skada!!
    Kul att bytta lite perspektiv i huvudet, det vill säga om de som nu är på hemmabana skulle befinna sig i en ny miljö med nytt språk, kultur etc.
    Vari ligger den största kulturkocken enligt dig? Upplevd ytlighet? Dubbelmoralen?
    Sedan har förstås USA en massa fördelar kan jag tänka mig. Klimatet där du bor, självförtroendet många verkar ha fått med sig sedan barnsben, positiv anda etc

    Ha en toppen em och kväll Christina!
    kram Anna

    • christinaskriver skriver:

      Hundpromenader är underbart! När jag är hemma i Småland tar jag minst en långpromenad per dag med mina föräldrars parvel 🙂

      Ja du…. bra fråga. Det där självförtroendet är intressant, för det låter alltid som att dom är experter och så märker man att nä, dom kunde inte mycket mer än jag 😉
      Jag har svårare att ”klicka” med amerikanskor, jag har upplevt dom som mer ytliga men jag kan bara haft otur. Dubbelmoralen hos särskilt de, enligt mig, fullkomlig galna republikanerna gör mig tokig 🙂 Allt man hör på nyheterna. Fast här är dom flesta väldigt liberala och har sunda värderingar.

  3. Anna skriver:

    Ja! Bra! >— ” —<

Kommentera

