Det där med Twitter alltså

Öppnade kontot.

Började följa några personer.

Retweetade en marknadsföringsartikel.

Nästa gång jag loggar in: Twitter has suspended your account.

What the….?

Verkar som att när man förkortar URL:er via vissa sidor och postar den så kan uppfattas som spam enligt vissa förstå-sig-på-are medan andra uppmuntrar till detta.

Jag läste bara i min bok och gjorde som dom sa. Trodde jag.

Jaha, skulle ha tweetat att jag åt lasagne till lunch.

Det kan väl inte Twitter ha något emot?

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Det där med Twitter alltså

  1. Anette skriver:

    Det där är anledningen till att jag inte Twittrar,dels att det verkar finnas en mängd oskrivna lagar samt att jag inte begriper mig på det 😉 kram!

  2. Annika skriver:

    Orkar inte följa twitter, och har ingen som helst lust att börja kvittra…
    Fattar inte poängen.
    Nej, jag gör inte det…
    Lite trög…
    Kram!

  3. Anna skriver:

    Va? Vaddå? Var? Förkorta från va? :O

  4. christinaskriver skriver:

    Jo men om man har otur så kan det uppfattas som spam är vad jag läste mig till. Jag vet inte…. Twitter har ju inte gett någon anledning och jag har ”bestridit” beslutet så det ligger hos deras support och skvalpar. Har ingen aning om dom kommer höra av sig. Hur som helst har jag hört läst om folk som förlorat 6000 tweets och 2500+ kontakter så jag ska väl vara tacksam ändå 🙂

Kommentera

