Vilken dag!

Strålande solsken, temperaturen kröp över 20 grader, en perfekt, underbar dag.

Point Lobos gjorde oss inte besvikna. Bedårande vackra vyer och så fick vi se migrerande valar, sjölejon, sälar och uttrar. Uttrarna är mina personliga favoriter, underbart söta 🙂

Laddar upp några bilder lite snabbt, räkna med att det kommer flera 🙂 Maken fick assistera och ta några bilder på bloggerskan också.

Snajdade om i bilen och så åkte vi in till underbara Carmel-by-the-Sea. Carmel snor en bit av hjärtat varje gång man är där. Fullt av gallerier och mysiga affärer och restauranger och den vackraste stranden man kan tänka sig. Vi tog en fika, hann med makens favoritgalleri och min favorit, The Cowboy Shop där jag kan gå och dregla över alla fina boots hur länge som helst. Så var det dags att gå ner till stranden för solnedgången.

Så var det dags för middag och av en slump hittade vi en riktig pärla och lyckades knipa sista lediga bordet. Maten smakade himmelskt, de hade ett kanonpris på en trerätters och vi gick där ifrån helt proppmätta och mycket nöjda. Om ni är i Carmel, ät på La Bicyclette!

En helt fantastisk dag är nu slut men den här kan jag leva på länge. När det regnar och stormar eller när allt känns skräp ska jag tänka tillbaka på den 28:e januari, mycket bättre än såhär blir det inte.

Hoppas ni har en fin helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Vilken dag!

  1. anna of sweden skriver:

    Wow, vad snygg du är! Supersnygg!

    Men jag ångrar lite att jag kikade in. Den skånska vintern känns plötsligt ännu gråare och tråkigare … Tack för att jag får se lite av världen via dig. 🙂

    Kram!

  2. Fanny skriver:

    Det låter (och ser ut att vara) helt fantastiskt! Tur att det i alla fall är sol och blå himmel här idag, så att man inte behöver bryta ihop helt! 😉

  3. Fourmum skriver:

    Vilka vackra bilder! Den där solnegången måste ha varit magisk 😉 Tack för att du delar med dig! Kram

  4. Lotta skriver:

    Hej snygging!!! Du i jeans och boots….! Wow vilka bilder.

    En 10-poängsdag helt enkelt. Helt fantastiskt!
    Point Lobos och Carmel-by-the-Sea är på min lista nu 😉

    Kramar!

  5. Bosse skriver:

    Ja vad härligt det låter men jag tycker jag hade en härlig dag igår jag också. Fanny och Staffan gav mig biljetter till Spamalot på Oscarsteatern när jag fyllde år och igår var vi där. Toppenbra föreställning. Mysigt att fika med hela ”gamla familjen” efteråt. Idag har vi haft sol och vackert precis som Fanny skrev. Bättre än så blir det kanske inte i den här delen av världen just nu.

  6. Ann-Charlotte skriver:

    Underbart! Solen har även visat sig på västkusten idag, hela Strandpromenaden besöktes genom en lång härlig promenad. Blir lika bekymrad varje gång som jag passerar den blåa, upponervända ekan… ”Er” fina plats för bröllopskort… Den har bytt plats i stormarna. Ligger numera mjukt i havssanden på Barnens badstrand…
    Kramisar

    • christinaskriver skriver:

      Åh det låter fantastiskt! Strandpromenaden är min favoritplats i Varberg tillsammans med färstningen 🙂
      Nämen har den flyttat på sig, ”vår” fina eka. Hoppas att den snart är tillbaka på samma plats 🙂
      Kram!

  7. Anna skriver:

    Hej!
    Super snygg outfit på stranden i Carmel!! Vad mysigt det låter alltihopa! Jag njuter så av att få ta del av allt det spännande ni får uppleva. Hemma känns livet allt annat än glamouröst med en isande vind, gråmulet, förkylning och vad som känns som en evighet till våren kommer. One of those days helt enkelt! Ska läsa min deckare nu som utspelar sig i ett somrigt Australien!
    Kram Anna

  8. Åh vad härligt det ser ut! Jättefina bilder – och: I like your new haircut!!
    Hiken idag var fantastisk, men nu ligger vi utslitna på soffan. Ha en fin kväll! KRAM.

  9. Ping: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

Kommentera

