Bloggar från kursen i sociala medier

Med min WordPressapp på paddan.
Så Silicon Valley tycker jag.
Men det räcker minsann inte.
Nu måste jag starta ett Twitterkonto också.
Och köpa en smart telefon.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Bloggar från kursen i sociala medier

  1. Lotta skriver:

    Och jag bloggar från sängen. So Lotta 😉

    Smartphone? Älskart. Vill inte vara utan.
    Twitter? Kanske det ja…om du börjar 😉

    • christinaskriver skriver:

      Ha ha 🙂
      Ja det är dags att lämna stenåldern. Köpte en billig fån först när vi kom hit men nu är det dags att uppgradera 🙂 Man måste ju hänga med 😉
      Ja du…. vet inte riktigt vad jag ska ta mig för med Twitter men det är väl bara att börja 🙂
      Kram!

  2. Anette/Fourmum skriver:

    Det är tufft att vara student hör jag 😉 Jag läser lite twitter via webben, men har inte testat att twittra själv. Berätta vad du heter när du twittrar så ska jag läsa 😉 kul med kurs i sociala medier. Är det via universitetet i Usa? Kram

    • christinaskriver skriver:

      O ja, så tufft 😉
      Ja jag ska berätta om jag vågar 😉 Kommer nog mest följa personer först…
      Ja jag tänkte ta ett till certifikat, denna gång i marknadsföring mha sociala medier i på San Francisco State University.
      Kram!

  3. Annika skriver:

    Och jag bloggar från köksbordet, eller från soffan…
    Twitter…nej tror inte det. Tycker det är rätt fånigt, men jag vet att det ibland är ett måste att ha ett konto, eller att följa twittrare…Jag följer inte en endaste en….
    Smartphone, skulle inte vilja vara utan min ajfån en enda dag!
    Kram!!

  4. bortabrabloggen skriver:

    High tech värre! Men twitter har jag aldrig fattat.. =) Kram

  5. ansepanse skriver:

    twitter är nog ingenting jag tänker testa 🙂
    kramar

  6. Haha. Du är rolig du. Jag provade twitter en period men blev less fort (det är också begränsat hur intressant mitt liv är). Försökte installera wordpress-appen på min nokia men den bara kraschade så får väl fortsätta leva i stenålderstiden och blogga ifrån min lånade dator (som för övrigt är en mac som jag inte förstår mig på).

  7. anna of sweden skriver:

    Känner igen det från min kurs i sociala medier. Fast jag avslutade Twitterkontot när kursen var slut. 😉

  8. Anna skriver:

    Jag fattade inte meningen med Twitter, men testade (så klart, måste testa allt), och det är en av mina favoritverktyg på webben. Jag prenumererar privat nog mest på driftinfo från olika appar och siter jag använder. T.ex. WhatsApp (chatt) och Tango (videochat) som har problem med driften, och som jag gärna vill veta direkt när de kommer med uppdateringar som påverkar driften. En annan håller ju ett distansförhållande vid liv med de där två 🙂 Twitter är en del i det paketet för mig, och privat Twittrar jag bara när jag verkligen inte kan hålla käft xD.

    Sen har det ju varit fullkomligt ovärderligt för att marknadsföra min spanskblogg, jag tror nästan 60% av mina besökare kommer från Twitter. Det där har du säkert massa intressant att berätta om för mig! För kendoklubben är Twitter en viktig kanal för oss att få ut ändrade träningstider o.dyl.

    Jag skulle inte säga att jag älskar Twitter, det bara är något som är. Ungefär som att bläddra förbi SvD-light då och då. Bra grejer! För min del gäller det dock privat att prenumerera på få människor/företag som inte spyr ur sig Tweets (vissa lägger ut två-tre i timmen, urk!). Får jag på en dag mer än 10 nya tweets från SAMTLIGA av de jag prenumererar på, då har jag någon i flödet som spammar för mycket 🙂 Det är bara en stressgrej för mig. Jag kan inte logga in och känna att jag måste läsa en halvtimme för att ”hinna med”.

    Ojoj, vad jag babblade om det.

    • christinaskriver skriver:

      Intressant att höra från någon som faktiskt gillar det 🙂 Det var intressant, alla på kursen var på Facebook och LinkedIn men mindre än hälften på Twitter 🙂
      Jag har precis fixat ett konto nu, tror jag kommer gilla det när jag hittar folk som jag vill följa. Du verkar fixa det där med marknadsföring genom Twitter alldeles utmärkt 🙂 Funderar på att starta en mer marknadsföringsinriktad blogg också för att kunna skriva om vad jag lär mig. Bra repetition och marknadsföring av mig 🙂

      • Anna skriver:

        Jag kluddar på @ajianita och @desuecia, där kan man ju också se vad för slags folk jag följer på de olika kontona 🙂

  9. christinaskriver skriver:

    Dom ska jag kolla upp. Har inte riktigt kommit igång med mitt konto än….. men snart så 😀

  10. Anna skriver:

    Förresten läste jag att Google+ är superviktigt för marknadsföring, eftersom Googles sökmotor indexerar allt (offentligt) som skrivs där (precis som Twitter).

Kommentera

