Något för framtida anställningsintervjuer kanske?

Fick mitt certifikat idag. Jag måste säga, visst ser väldigt flashigt ut? Mitt civilingenjörsdiplom ligger i lä här och det var ju lite mer jobb med att ta den examen…..

Men man måste ge amrisarna detta, dom vet hur man får saker att se bra ut.

Min vän K som jobbar med rekrytering läste mitt CV och den kritiken jag fick var naturligtvis att jag måste skryta och framhäva mig mer. Hon brukar ge motsatta rådet till sina amerikanska vänner, ”you have to tone it down a bit”. Tänk vad steroetyper kan stämma ibland.

Idag har det varit molnigt större delen av dagen och även regnat några droppar. Väderprognosen visar att den kaliforniska solen ska hålla sig borta ett tag nu. Det kan jag ta om jag får fota fina vårblommor sedan 🙂

Föredraget igår var en liten besvikelse. Imponerande arbete, javisst. 40 års fotande av kändisar. Men att klämma in 250 bilder på en timme! Dom bara schwissade (hur stavar man det???) förbi. Förstår på ett sätt att när man har så många bilder så vill man visa så många man bara kan. Men hade varit så otroligt mycket mer intressant om han valt ut några favoriter och berättat mer historia bakom varje bild.

Intressant var att han har Prosopagnosi (kan inte känna igen ansikten) och inte riktigt kunde förklara varför han blivit så intresserad av att fota porträtt. Kanske just därför tänker jag. Och att han smugglat in objektiv i kalsongerna på konserter nu när det är så restriktivt med att ta med kameran.

Nu ska vi bege oss till Palo Alto och träffa våra europeiska Meetup-vänner! Ciao!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Något för framtida anställningsintervjuer kanske?

  1. Lotta skriver:

    Amrisarna kan det här med awards och cerfifikat och de älskar det 😉

    Så grattis till dig Christina!!! Det ser flott ut. Well deserved!

    Vår vovve har just gått igenom hela soppåsen i köket. Skulle hellre vara på väg till Palo Alto än att ta hand om sopor som ligger över halva köket 😉

    Ha så trevligt! Kramar

  2. Lotta skriver:

    Cerfifikat gillar de kanske också 😉

  3. Boel i Sydney skriver:

    Ser riktigt flashigt ut, kul! 🙂 Stort Grattis!

  4. Annika skriver:

    Ja, så där ser det UT!! Då man gått ut High school, college, UNI, tagit en degree eller cert av ngt slag.
    Tycker de är fina!!
    GRATTIS!!!! BRA gjort!
    Hoppas ni hade kul på meet-up!
    Kram!!

  5. ansepanse skriver:

    wow vad flott 🙂
    kramar

Kommentera

