Same old story

…. idag också.

Det känns som om jag är en gammal skiva som bara upprepar mig. Jetlag och huvudvärk. Jetlag och huvudvärk. Jet lag och…

Klistrade upp korkgluggarna igår och höll mig vaken med att kolla på Grey’s anatomy ända till kl. 23! Vilket resulterade i att jag vaknade kl 7 imorse (yes!!), med huvudvärken som kompanjon (nooo!).

Lite seg start på dagen, blir mycket TV-tittande, så fort min hjärna ska läsa något vettigt blir den väldigt trött😉

Åkte in till Palo Alto till lunch och träffade sedan fina Mikaela över en kaffe. Det är ju det bästa med att blogga, alla fina bloggvänner, och har man tur så får man träffa dom i IRL också🙂 Mycket trevligt var det och efter några timmar på café var mitt huvud väldigt trött.

Hem igen och började kolla på Bachelor, vilket i vanliga fall inte riktigt är mitt program men när man ska hålla sig vaken funkar det fint. Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Lite kul att dom började i Sonoma och San Francisco, gillar omgivningarna såklart. Men tjejerna…. Det är så mycket iiiiihhh, oh my god, gråtande och drama och alla är så kära och samtidigt så bitchiga mot varandra. Sockersöta mot Ben och en total bitch mot varandra. Och dessa tårar. Jag hajar det inte. Hur kan man gråta så mycket över en kille man har sagt fem ord till?

Tror att ett naturligt nästa steg för mig är att läsa Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra. Har ni läst den?

Hur som helst, ikväll kom maken hem och nu är klockan 23 och jag får sova!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Same old story

  1. Anna T skriver:

    God morgon från Sverige!
    Jag är hemma med en liten sjukling idag. 20 grader låter alldeles underbart! Vi har väl sådär en 3-4 grader!! Jag har inte läst boken du nämner men du får rapportera vad du tycker om den!!
    Läste ut min bok igår så idag får det bli val av ny.
    Så Bachelor går fortfarande i USA?! Såg någon säsong av Bachelorette för några år sedan. Tror hon gifte sig med brandmannen hon föll för!!
    Hoppas du får sova länge och sedan får vakna till en solig dag!
    Så kul med fika med bloggkompis!
    Kram Anna

    • christinaskriver skriver:

      Godmorgon från Amerikat🙂
      Hoppas sjuklingen kryar på sig!
      Ja vi får se när jag hinner läsa den bara, mycket som pockar på uppmärksamheten🙂
      Ja det går fortfarande, same old story det med🙂
      Solen skiner idag med🙂
      Kram!

  2. Fourmum/Anette skriver:

    Det där med iiiiiihhhhh, Oh my good!, gråt och I love you all är väl ganska typiskt amerikanska reality program? Jobbigt att vara i fel tid, men du verkar ju vara påväg mot lokal tid🙂 Att träffa bloggkompisar är trevligt, man får en bättre kommunikation när man får en person att kommunicera med, inte bara ord och bilder😉 Ha en bra dag! Kram

  3. Annika skriver:

    Japp, bloggar RULE!! Tänk så många bloggvänner jag fått via bloggen!!
    SÅ roligt!
    Din jetlag håller alla ggr på att vika hädan.
    The Bachelor orkar jag inte se längre. Såg det under så många säsonger, men nu ids jag inte längre. Same old, same old…
    Kram!!

  4. anna of sweden skriver:

    Huvudvärk här också …😦

    Jag måste erkänna att jag tittade på Bachelorette/Bachelor när vi bodde i USA. Ett dåligt program. Men ändå. Fascinerande på något vis. Och amerikanskt så det visslar om det.

    Hoppas att huvudvärken försvunnit vid det här laget!

  5. Hej hej. Himla trevligt var det! Hoppas du sov gott inatt, du höll dig upp längre än mig🙂
    Fick du mitt sms igår förresten? Att jag hänger på ikv.. Vi hörs! Kram.

  6. Lotta skriver:

    Jamen jet lag är ju….jobbigt!!! Jag är inte med i matchen på flera dagar. Jag tror jag är det, men det är jag inte😉

    Bachelor. Jag grejar inte längre de första fem avsnitten. Jag vill in i det hela när ”the core team” är med. När det är lugnare och lite mer närmare slutet😉

    Kul att du och Milaela träffats IRL. Det toppar allt, att ses på riktigt!!

    Kramar!

Kommentera

