I vaket tillstånd

…. men inte så mycket mer.

Vaknade innan 5 idag, kunde inte somna om. Maken gick upp vid 6 för att åka på jobbresa. Välkommen hem liksom 😉 Jag hade plöjt igenom missade avsnitt av The Daily Show, Whitney och de sista avsnitten av Revenge innan 10 idag.

Var hungrig som en varg efter det (hur kan det komma sig, jag hade ju bara tittat på TV?)och var tvungen att äta lunch. Sedan har alla aktiviteter gått ut på att försöka hålla sig vaken. Promenad i fina vädret med fåglar kvittrande. Kaffe. Surfa. Men jag fick kapitulera en timme i eftermiddags.

Har rensat mailboxen, kollat på några avsnitt av Stephen Fry in America och första avsnittet av Homeland. Verkar riktigt bra, vill se mer!

Anna föreslog att jag skulle ta mig an den här listan för att hålla mig vaken och den passar riktigt bra, ett ord är ungefär så mycket jag orkar med efter en dag med huvudvärk och mensvärk.

Så håll till godo:

1. Var är din mobiltelefon? Här.
2. Var är din andra hälft? Bortrest.
3. Ditt hår? Kort.
4. Din mamma? Kämpar.
5. Din pappa? Snäll.
6. Det bästa du vet? Maken.
7. Din dröm i natt? Rolig.
8. Din dröm/ditt mål? Lycka.
9. Rummet du är i? Vitt.
10. Din hobby? Foto.
11. Din skräck? Döden.
12. Var vill du vara om sex år? Där.
13. Var var du i går kväll? Whole foods.
14. Vad är du inte? Morgonpigg.
15. En sak du önskar dig? Praktik/jobb.
16. Var växte du upp? Småland.
17. Det senaste du gjorde? Surfade.
18. Dina kläder? Sköna.
19. Din TV? Liten.
20. Ditt husdjur? Dammråttor.
21. Din dator? Mac.
22. Ditt humör? Funkar.
23. Saknar någon? Ja.
24. Din bil? Obefintlig.
25. Något du inte har på dig? Haremsbyxor.
26. Favoritaffär? Anthropologie.
27. Din sommar? Solig.
28. Älskar någon? Jajebullar!
29. Favoritfärg? Blå.
30. När skrattade du senast? Idag.
31. När grät du senast? Förra veckan.
Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till I vaket tillstånd

  1. Lotta skriver:

    Du är så bra!!

    Och det känns som du har jetlagen under kontroll. Lite svenskt godis brukar sitta fint
    när dippen kommer 😉

    Kram!!

  2. ansepanse skriver:

    vilken rolig lista eller snarare, dina svar var roliga 🙂
    hoppas att både huvudvärken och mensvärken är borta nu
    ha de gott – kramar

  3. Annika skriver:

    Klockan fem är ju helt OK att vakna…Nu går det snabbt framåi för dig.
    Det är alltid kul att beta av en massa program då man kommer tillbaka, sånt brukar jag gilla.
    Listan är lite kul.
    Den ska jag köra ngn dag också då lusten faller på.
    Kram!!

  4. Anna T skriver:

    Hej Christina!
    Så mysigt det lät med promenad i solskenet! Hur varmt är det hos er nu? Här har det varit jämngrått hela dagen. Jag längtar till sol och värme!! (som vanligt med andra ord!).Min man bodde och jobbade några år i Silicon Valley innan vi träffades. Jag skulle annars inte ha haft ngt emot att följa med!! Hur länge har ni bott där? Litet samhälle eller större ort?
    Vi önskar åka dit vid tillfälle men då vi har en 2-åring får det nog dröja lite. Känns väl kort med 2 veckor för honom med all tidsomställning. Du verkar kämpa för att komma i rätt tidsform igen!!
    Ha en toppen dag Christina!
    Kram Anna

    • christinaskriver skriver:

      Hej Anna!
      Runt 20 i solen, väldigt kyligt när solen går ned…. med Kaliforniska mått mätt i alla fall 🙂
      Förstår att du gärna hängt på, det är en himla kul upplevelse. Vi bor i Mountain View men alla städer flyter ihop här i Silicon Valley så det känns som en stor med lite mindre centrum här och där 🙂
      Ja det är lite tufft med tidsomställningen, helt klart så det kan vara bra att vänta kanske.
      Kram!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Ja det blir lite knas i huvudet innan man kommer ikapp efter långresor… Förstår inte alls de som orkar göra såna resor hela tiden i tjänsten…

  6. anna of sweden skriver:

    Åh, vad kul att du gjorde listan. Nu känner jag dig lite bättre. 🙂

    Visst är Homeland bra? Jag är fast!

    Hoppas att din onsdag blir pigg och fin.

    Kram!

Kommentera

