Zzzzombie

Jag var klar med flygandet i Chicago. Tyvärr så ligger inte San Francisco i Chicago. Kanske är tur, för där var det snö.

Jag sov nästan 12 timmar inatt av ren utmattning. Vaknade med galen huvudvärk som har suttit i hela dagen. Nu kämpar jag för att hålla mig vaken. Snart sova, bara vaken liten stund till….

Vi åt sanslös god brunch idag i alla fall och direkt blev jag påmind om vad som är så härligt här. Att prata svenska med varann är en bra conversation starter. Amrisarna bara måste fråga vad det är för språk vi pratar. Det slår aldrig fel. Så efter denna inledande fråga satt vi och pratade med ett mycket trevligt par i minst en halvtimme om ditten och datten, svensk film och jobb. Fler än en gång har Wallanderfilmerna kommit upp när vi pratat med folk här. Kanske dags att plöja igenom några. Pinsamt att jag har sämre koll 🙂

Slutade med att vi bytte mailadresser och att jag ska skicka mitt CV till honom för hans kompis jobbar med marknadsföring inom biotech och har en massa kontakter. Jag älskar hur de flesta är så öppna här och så gärna tipsar om jobb och kontakter till helt okända människor de träffar på café 🙂

Annars går jag mest omkring i en dvala och är hemskt seg i kolan. Men tack vare att maken är mer med i matchen så blev det även ett fynd idag som nu är hos skomakaren.

Det fina vädret som det har skrutits så mycket om på Facebook var som bortblåst idag, det har varit mulet och inte speciellt varmt. Nu väntar alla på regnet som måste komma om det ska bli några vårblommor, man ska få tvätta sin bil och vattna sin gräsmatta framöver. Mer än en gång har jag hört att torka i Kalifornien är inte roligt att uppleva så även jag får väl ut och dansa regndans även om jag hoppas på lite värmande strålar mellan regnskurarna.

Nu får jag snart borsta tänderna……Zzzzz

Vi hörs mer snart, tack för era fina kommentarer!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Zzzzombie

  1. Anette/Fourmum skriver:

    Skönt att höra att resan gick bra även om det var jobbigt. Kul med nya kontakter, vet inte hur det är i usa, men här är det ju lättare att få jobb via kontakter. Kram

  2. anna of sweden skriver:

    Gillar den amerikanska stilen – småpratet och viljan att hjälpa.

    Härligt att du är tillbaka. Du kan ju alltid göra svaramedettordslistan http://annasweden.blogspot.com/2012/01/svaramedettordlista.html
    för att hålla dig vaken.

    Kram!

  3. Annika skriver:

    Jobbigt att resa ÄR det. OCH din jetlag är ju värre än vad vår på östkusten blir (och den suger).
    Härligt med den amerikanska stilen där möten verkligen sker på så lätt sätt.
    heja!
    Kram!!

  4. I know the feeling.. en vecka senare är jag äntligen tillbaka i normal dygnsrytm!

  5. Lotta skriver:

    Welcome back!!

    Brunch låter som en bra eye opener i kombination med pratglada amrisar som har kontakter 😉

    Jag är alltid mör av jetlagen…det tar mig minst 3-4 dagar innan jag är med i matchen. Sov allt du kan är min rekommendation 😉

    Kram!!

Kommentera

